ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماشین پرنده
تکنولوژی

طراحی رندر بر اساس تصور مخترعان قرن گذشته از ماشین پرنده

ایده ماشین پرنده جدید نیست. تقریبا از زمانی که اولین ماشین تولید شده است، انسان همواره به دنبال راهی بوده تا آن را با هواپیما مخلوط کند و از دل آن یک ماشین پرنده بیرون ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

ایده ماشین پرنده جدید نیست. تقریبا از زمانی که اولین ماشین تولید شده است، انسان همواره به دنبال راهی بوده تا آن را با هواپیما مخلوط کند و از دل آن یک ماشین پرنده بیرون بکشد. از همین رو محققین، پتنت‌ها و طرح‌های اولیه این ایده‌ها را به رندرهای با کیفیتی تبدیل کرده‌اند تا درک بهتری از این اده‌های داشته باشیم.

این ایده‌های مفهومی که از ماشینی با ملخ‌هایی شبیه چوب‌پنبه باز کن تا ماشینی با بال‌های قابل جدا شدن که در آشیانه‌های هوایی استفاده می‌شوند در بینشان پیدا می‌شود، همگی توسط خالقین اثر آن‌ها به عنوان پتنت ثبت شده بودند. این تصویرها که عموما با دست هم کشیده شدند، بلندپروازی انسان در مقاطع مختلف تکنولوژیک (از سال ۱۹۱۲ تا ۲۰۰۶) را نشان می‌دهد.

با این حال هیچ کدام از این طرح‌ها رنگ روشنایی روز را به خود ندیدند، ولی راه را برای اوبر، گوگل و شرکت‌های دیگر باز کردند تا ماشین پرنده واقعی را به مرحله تولید برسانند. این شرکت‌ها عملا تنها چند سال با عرضه «تاکسی هوایی» فاصله دارند، اما رویای آن به خیلی سال پیش باز می‌گردد. در سال ۱۹۰۱ که مرسدس در حال توسعه اولین ماشین مدرن به نام 35HP بود، شخصی در آمریکا پتنت ماشین پرنده را به ثبت رسانید.

اما او اولین و آخرین کسی نبود که ایده‌ای این چنینی را در ذهن خود می‌پروراند. ایده‌های جالب و بعضا عجیب و غیر واقعی بسیاری در سال‌های بعدی پیدا شدند که بسیاری از ایده‌های قبلی را به خجالت وا می‌داشتند. یکی از محققین این پروژه می‌گوید:

این کار نشان دهنده احترام ما به تمام افرادی است که ایده‌های بلندپروازانه داشتند.مخترعین دیوانه‌ای که دنده «بالا» را نیز برای ماشین‌ها تصور می‌کردند.

در ادامه با ما همراه باشید تا این ایده‌ها را به صورت مدرن ببینیم:

ماشین پرنده هنری اسنوک (۱۹۱۲)
image
اتومبیل بروس بیلز (۱۹۳۹)
image
ماشین آینارسون آینار (۱۹۵۹)
image
ماشین پرنده جونگ دو کی (۱۹۹۶)
image
ماشین بال دار چنگ جی (۲۰۰۱)
image
ماشین عمود پرواز سورنسون (۲۰۰۲)
image
ماشین پرنده لری لانگ و تری اشتورگن (۲۰۰۳)
image
ماشین پرنده آکاش گیرندا بروت (۲۰۱۶)
image
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی