ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نهنگ رمزارز
تکنولوژی

تراکنش یک میلیارد دلاری جدید توسط یکی دیگر از نهنگ های رمزارز

طبق گزارش ها تراکنشی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به تازگی توسط یکی از نهنگ های رمزارز اتفاق افتاده است. در این تراکنش که دو روز پیش انجام شده است، ۱۲۴۹۴۶ بیت کوین در ازای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

طبق گزارش ها تراکنشی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به تازگی توسط یکی از نهنگ های رمزارز اتفاق افتاده است. در این تراکنش که دو روز پیش انجام شده است، ۱۲۴۹۴۶ بیت کوین در ازای پرداخت ۰.۰۰۹۶ بیتکوین بابت هزینه تراکنش انتقال یافته.

۱۲۴۹۴۶ بیت کوین تنها در یک تراکنش انتقال داده شدند.

این برابر با ۱.۱ میلیارد دلار می شود که با پرداخت تنها ۸۰ دلار بابت هزینه ممکن شده است.

برای انجام این تراکنش نیاز به تایید هیچ دولت، بانک یا شخص ثالثی نبوده و این نهادها اگر می خواستند هم نمی توانستند جلوی آن را بگیرند.

این قدرت واقعی بیت کوین را نشان می دهد.

Rhythm (@Rhythmtrader) January 14, 2020

البته امکان آنکه دریابیم چرا این مقدار رمزارز تنها در یک تراکنش جابجا شده، وجود ندارد با این حال یکی از کاربران ردیت ادعا کرده این تراکنش از طریق یکی از آدرس های پس انداز آفلاین (یا اصطلاحا سرد) متعلق به صرافی Bitfinex انجام شده و در نتیجه احتمال می رود که صرافی مذکور صرفا قصد بازچینی سرمایه خود را داشته است.

این اولین باری نیست که تراکنشی با این ابعاد در بازار رمزارزها اتفاق می افتد اما چنین نقل و انتقال هایی کمتر مشاهده می شوند.

در آذرماه گذشته وبسایت Hard Fork گزارش داد که یک نهنگ دیگر (منظور سرمایه دارانی است که حجم بالایی از بیت کوین را تحت تملک خود دارند) ۹۴۵۰۴ بیت کوین که در آن زمان بالغ بر یک میلیارد دلار ارزش داشت را جابجا کرد و مبلغی معادل با ۷۰۰ دلار را هم بابت هزینه شبکه پرداخت کرد.

پیش از آن نیز یکی از بازیگران نه چندان خوشنام این عرصه به نام Loaded صرفا با پرداخت ۳.۹۳ دلار بیت کوین هایی به ارزش ۲۱۲ میلیون دلار را جابجا کرد. دو ماه بعد از آن نیز یکی دیگر از افراد ناشناخته چندین تراکنش بیت کوینی به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار را صرفا با پرداخت ۴۰۰ دلار بابت هزینه شبکه انجام داد.

پیشتر در دیجیاتو مطلبی را درمورد افزایش بی سابقه نهنگ ها و میلیونرهای دنیای رمزارز منتشر کردیم که شاید مطالعه آن در این بخش خالی از لطف نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی