ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش ۷ میلیون گوشی 5G توسط هواوی در سال ۲۰۱۹

روز گذشته هواوی اعلام کرد که علیرغم تلاش های آمریکا برای متوقف ساختن این شرکت و جلوگیری از سلطه آن بر بازار شبکه نسل پنجم در سال ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر ۶.۹ میلیون گوشی 5G را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

روز گذشته هواوی اعلام کرد که علیرغم تلاش های آمریکا برای متوقف ساختن این شرکت و جلوگیری از سلطه آن بر بازار شبکه نسل پنجم در سال ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر ۶.۹ میلیون گوشی 5G را به اقصی نقاط دنیا صادر کرده است. سال گذشته این شرکت ۸ مدل گوشی 5G شامل میت ۳۰ پرو 5G، میت ۲۰ ایکس 5G، میت ایکس، آنر وی ۳۰ و برخی دیگر را معرفی کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا در اردیبهشت ماه سال جاری و به دنبال صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر کنار گذاشته شدن هواوی از شبکه های ارتباطی آمریکا، نام هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد. مقامات امنیت ملی آمریکا نگرانند که مبادا هواوی با کمک تجهیزات و محصولات تولیدی خود از شهروندان این کشور برای دولت مرکزی چین جاسوسی کند و هواوی اما، همواره این اتهامات را رد کرده است.

اما به دنبال قرار گرفتن نام هواوی در فهرست سیاه آمریکا برای مراوده تجاری، این شرکت مجبور شد که از نسخه متن باز سیستم عامل اندروید روی گوشی هایی نظیر میت ۳۰ استفاده نماید.

در آذرماه نیز این غول تکنولوژی چینی اعلام کرد که بالغ بر ۲۴۰ میلیون دستگاه موبایل را در سال ۲۰۱۹ میلادی به فروش رسانده است و این شرکت حالا با اختلاف اندک پس از سامسونگ جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ موبایل در دنیا را در اختیار دارد.

هواوی در بیانیه روز گذشته خود همچنین اشاره ای هم به تجهیزات زیرساخت 5G خود داشت که در واقع یکی از منابع اصلی نگرانی برای سیاستمداران آمریکایی محسوب می شود. نگرانی ها در این رابطه تا حدی بود که گروهی از سناتورهای دو حزبی در این کشور قانونی را به رای گذاشتند که طبق آن شرکت های توسعه دهنده تجهیزات ایمن و مطمئن 5G از دولت این کشور سوبسید دریافت خواهند کرد.

اما جدای از مساله جاسوسی آمریکا از بابت تاثیرگذاری جهانی هواوی نیز نگران است. مقامات این کشور روز دوشنبه تلاش کردند که با متقاعد نمودن بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا هواوی را از شبکه های 5G این کشور حذف نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • -mohsencc
    -mohsencc | ۲۶ دی ۱۳۹۸

    ای ولا....یعنی چه کار بزرگی کرده......من نمیدونم این آیفون چیه که اینقدر اسم بیرون کرده و همه دنبالشن والا همین گوشیهای مثل سامسونگ و هواوی هم همین کارای مثه آیفون رو میکنه.....والا به خدا هرکی میبنی همش آیفون آیفون میکنه .....ول کنید تو رو خدا

مطالب پیشنهادی