ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی پوکوفون F1
تکنولوژی

پوکو از شیائومی جدا شد؛ برند اقتصادی جدید با هویتی مستقل

محبوبیت بالای گوشی قدرتمند اما مقرون به صرفه پوکوفون F1 شیائومی را به سرمایه گذاری بیشتر روی این برند ترغیب کرده است. شیائومی سال گذشته به لطف عرضه گوشی پوکوفون F1 با اسنپدراگون ۸۴۵ و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۸

محبوبیت بالای گوشی قدرتمند اما مقرون به صرفه پوکوفون F1 شیائومی را به سرمایه گذاری بیشتر روی این برند ترغیب کرده است.

شیائومی سال گذشته به لطف عرضه گوشی پوکوفون F1 با اسنپدراگون ۸۴۵ و قیمت پایین ۳۰۰ دلار توانست رقیب قدری مثل وان پلاس را از میدان به در کند. بازخورد خریداران این گوشی آنقدر خوب بوده که حالا شیائومی از تصمیمش برای تبدیل این زیر برند به یک کمپانی مجزا به نام «پوکو» خبر داده است. Manu Kumar Jain، معاون شیائومی در این باره گفته:

زمان آن رسیده که اجازه دهیم پوکو روی پای خودش بایستد. پوکو F1 حتی در سال ۲۰۲۰ هم در کلاس خودش یک مدعی باقی می ماند.

شیائومی چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی در دنیاست و به خاطر محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است. این شرکت در ۲۰۱۸ با هدف به چالش کشیدن محصولات رده بالای سامسونگ، وان پلاس و غیره زیر برند پوکو را راه اندازی کرد که تنها با عرضه یک گوشی شهرت درخوری پیدا کرد.

گوشی پوکوفون F1

از دیگر زیربرندهای شیائومی باید به می و ردمی اشاره کرد که برای عرضه گوشی، کامپیوتر، تلویزیون و محصولات دیگر در سراسر دنیا راه اندازی شده اند. این برندها هم عملکرد تحسین برانگیزی داشته اند اما کمپانی مادر تصمیمی برای تبدیل آنها به شرکت های مستقل ندارد.

تا کنون جزییاتی در مورد برنامه های آتی پوکو منتشر نشده اما Alvin Tse، رییس این کمپانی در سال ۲۰۱۸ از طرح هایی برای عرضه گوشی هوشمند و محصولات دیگر خبر داد. موارد دیگر از قبیل نحوه استفاده از منابع مشترک در این دو کمپانی از جمله خطوط تولید، بازاریابی و غیره هم هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

شیائومی تنها موبایل سازی نیست که زیربرندش را به شرکتی مستقل تبدیل می کند. پیش از این آنر و و وان پلاس از دل هواوی و اوپو متولد شده اند. نکته جالب رقابتی است که در بازار بین خود این شرکت ها شکل گرفته و انتظار می رود محصولات پوکو هم رقابت تنگاتنگی را با ردمی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی