ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چری تیگو 7
خودرو

آشنایی با نسل جدید چری تیگو 7؛ تحولی در زبان طراحی پرچمدار شهر وهوو

چری شرکت خودروسازی چینی است، که بعنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو در چین به‌شمار می‌آید. این شرکت دارای هفتمین رتبه از نظر تولید اتومبیل در کشور چین است. چری تیگو، چری آریزو برخی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۳۰ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

چری شرکت خودروسازی چینی است، که بعنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو در چین به‌شمار می‌آید. این شرکت دارای هفتمین رتبه از نظر تولید اتومبیل در کشور چین است. چری تیگو، چری آریزو برخی از خودروهای این شرکت است که در ایران توسط مدیران خودرو مونتاژ و به‌فروش می‌رسند.

کمپانی خودروسازی چری که پیش از این در نمایشگاه بین المللی گوانگجو چین اقدام به معرفی نسل جدید چری تیگو 7 کرده بود، اطلاعات بیشتری از این خودرو ارائه کرده است.

تیگو 7

اول از همه می توان گفت که خودروی نسل جدید تیگو 7 با تغییرات بسیار زیادی نسبت به نسخه قبلی خود معرفی شده و حتی ابعاد و اندازه آن با افزایش نسبتا خوبی همراه بوده است، به طوری که در نسل قبلی شاهد طول 4432 میلی متری و فاصله بین دو محور 2650 میلی متری بودیم، اما در نسل جدید این فاصله به 4500 میلی متر افزایش پیدا کرده و همچنین فاصله بین دو محور آن با افزایش 20 میلی متری همراه بوده و به 2670 میلی متر رسیده است که همین افزایش سایز اتومبیل می تواند به افزایش فضای کابین و همچنین پای سرنشینان عقب اتومبیل کمک کند تا راحتی بیشتری هنگام سفر داشته باشند.

چری تیگو 7

علاوه بر این، امکانات ویژه ای همچون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک الکترونیکی و یا حتی سیستم اتوهلد به همراه نسل جدید تیگو 7 در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

در بخش فنی، شرکت خودروسازی چری به دو پیشرانه اصلی اشاره می کند که یکی از آنان موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و دیگری هم یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر خواهد بود که نسخه 1.5 لیتری می تواند خروجی قدرت 145 اسب بخاری داشته باشد، این درحالیست که خروجی مذکور با مصرف تنها 6.9 لیتر سوخت به ازای کارکرد 100 کیلومتری موتور در شرایط استاندارد بدست خواهد آمد.

پیشرانه دوم با حجم بیشتر، می تواند خروجی قدرت بسیار بیشتری هم داشته باشد و حداکثر قدرت 194 اسب بخاری در کنار گشتاور 290 نیوتن متری در دسترس کاربران خود قرار می دهد. این موتور با دو گیربکس مختلف در اختیار مشتریان قرار می گیرد که یکی از آنان جعبه دنده 6 سرعته دستی بوده و دیگری نیز 7 سرعته دوکلاچه DCT خواهد بود که به کاربران بهترین عملکرد و سریع ترین انتقال قدرت را خواهد داد.

چری علاوه بر تولیدات خود، برای شرکت‌های مطرح دنیا، خصوصا جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ می‌کند و در مجموع نزدیک به یک‌چهارم کل تولیدات این شرکت، به خارج از چین صادر می‌شود.محصولات چری علاوه بر چین و ایران، در کشورهای ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی عرضه می‌شوند، درحالی‌که حضور محدودی هم در روسیه دارند. از سویی دیگر، هرچند برندهای چینی متعددی در بازار استرالیا فعالیت می‌کنند، خبری از کراس‌اورهای چری در این کشور نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • golpesar73
    golpesar73 | ۱ بهمن ۱۳۹۸

    خيلي آشناس ظاهر و طراحي داخلي، يا همه شركتا شبيه به هم شدن يا چري زبان طراحي جديدشو با نيم نگاهي به بقيه ساخته، بنظرم به زبان طراحي جديد خانواده پژو شبيه هست

مطالب پیشنهادی