ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes-Benz-AMG-GT-R-2
خودرو

اخبار خودرویی هفته؛ از پیشتازی مرسدس تا احتمال ورشکستگی نیسان

صنعت خودروسازی جهان کاملا پویا بوده و روزی نیست که در آن خبرهایی از شرکت های مختلف فعال در این حوزه به گوش نرسد. مثل هفته های پیشین، هفته گذشته نیز شاهد اخبار خودرویی متنوع ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

صنعت خودروسازی جهان کاملا پویا بوده و روزی نیست که در آن خبرهایی از شرکت های مختلف فعال در این حوزه به گوش نرسد. مثل هفته های پیشین، هفته گذشته نیز شاهد اخبار خودرویی متنوع و گوناگون بودیم که در ادامه به برخی از مهم ترین موارد نگاهی گذرا خواهیم داشت.

شرکت مرسدس بنز یکی از خبرسازان روزهای گذشته بود. این کمپانی آلمانی با اعلام فروش 2.34 میلیون مدل مختلف در سال 2019، برای چهارمین سال پیاپی خود را به عنوان پرمشتری ترین خودروساز لوکس جهان معرفی کرد. با ثبت این رکورد باید گفت که تقاضا برای محصولات مرسدس بنز در مقایسه با سال 2018 برابر با 1.3 درصد افزایش یافته است. این نهمین سال پیاپی است که آمار فروش مرسدس بنز نسبت به سال قبل با رشد همراه می شود.

mercedes benz sales

پس از اشتوتگارتی ها، طبق انتظار باواریایی ها با تحویل 2.17 میلیون خودروی مزین به نشان ب ام و، در رتبه دوم پرفروش ترین برندهای لوکس قرار دارند. آئودی هم با فروش 1.85 میلیون خودرو در جایگاه سوم ایستاده است. اما در بازار ایالات متحده ب ام و پرطرفدارتر از بقیه بوده و با فروش 324,826 دستگاه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

معرفی برندگان عناوین خودروی سواری، شاسی بلند و پیکاپ سال (موسوم به NACTOY) آمریکای شمالی دومین خبر جالب هفته گذشته بود. در بخش خودروهای سواری، این شورولت کوروت بود که با کنار زدن تویوتا سوپرا و هیوندای سوناتا توانست به رتبه اول دست پیدا کند. پیش از این کوروت در سال های 1998 و 2014 نیز موفق به کسب جایزه خودروی سال آمریکای شمالی شده بود.

جایزه شاسی بلند NACOTY 2020 به کیا تلوراید رسیده است. این خودرو که پرچمدار شاسی بلندهای کمپانی کره ای محسوب می شود، بر سر کسب این جایزه با هیوندای پالیسید و لینکلن ایوییتور (Aviator) رقابت داشت. در کلاس خودروهای پیکاپ هم جیپ گلادیاتور بیشتر از رم Heavy Duty و فورد رنجر نظر مثبت هیئت داوران را جلب کرده و به عنوان پیکاپ سال 2020 آمریکای شمالی انتخاب شده است.

اخبار خودرویی

سومین خبر جالب هفته قبل به پورشه و اولین محصول تمام الکتریکی این برند یعنی تایکان مربوط می شود. بر اساس ارزیابی های سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، نسخه توربو S تایکان با یک بار شارژ توانایی پیمایش 192 مایل (309 کیلومتر) مسافت را دارد؛ این ادعا در حالی مطرح شده که پورشه برد حرکتی 412 کیلومتری را برای خریداران تایکان توربو S نوید داده است. با توجه به اینکه رقم ادعایی پورشه بر مبنای استاندارد اروپایی WLTP محاسبه شده، احتمال می رود این اختلاف به دلیل روش های تست متفاوت دو استاندارد باشد. سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، پورشه تایکان توربو S را پرمصرف ترین خودروی برقی حاضر در این کشور معرفی کرده است.

اخبار خودرویی

چهارمین خبر مهم هفته قبل باز هم با ژرمن ها ارتباط دارد. هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن در اظهارنظری جالب گفته دوره خودروسازان سنتی به سر آمده و کمپانی های فعال در این حوزه باید سریعا خود را برای عصری جدید کنند. وی با اشاره به سرنوشت نوکیا افزوده اگر شرکت بزرگی چون فولکس واگن نتواند به سرعت خود را با شرایط و تغییرات پیش رو تطبیق دهد، مثل این کمپانی فنلاندی از صحنه رقابت حذف خواهد شد. حتما می دانید که در حال حاضر فناوری خودران، پیشرانه های الکتریکی و قابلیت های ارتباطی به شدت مورد توجه خودروسازان قرار گرفته، از سوی دیگر غول های دنیای دیجیتال نیز به صنعت خودرو علاقه نشان داده و خود را برای ورود به این عرصه آماده می کنند.

herbert diess

از آلمان به چین می رویم، جایی که بائوجون (Baojun) با رونمایی از یک خودروی کوچک برقی به نام E300 خبرساز شده است. این هاچبک شهری  2,625 میلی متر طول، 1,647 میلی متر عرض، 1,588 میلی متر ارتفاع و 1,750 میلی متر فاصله محوری داشته و روی رینگ های ریز 12 اینچی حرکت می کند. نیروی مورد نیاز بائوجون E300 توسط موتور برقی که 39 اسب بخار قدرت دارد، تامین می شود. پک باتری 16.8 کیلووات ساعتی وظیفه تغذیه موتور این خودرو را بر عهده دارد. متاسفانه فعلا درباره مشخصاتی چون سرعت، مسافت قابل پیمایش و زمان شارژ باتری حرفی به میان نیامده و برای اطلاع از آنها باید تا اواخر امسال صبر کنیم. گفته می شود E300 با قیمتی بین 60 الی 70 هزار یوان (معادل 8.7 و 10.1 هزار دلار) به فروش خواهد رسید.

اخبار خودرویی
برند بائوجون حاصل همکاری جنرال موتورز و SAIC موتورز است

به غیر از چین، از کشور ژاپن هم به گوش می رسد که شرکت های بزرگی مثل تویوتا، هوندا، مزدا، میتسوبیشی و سوزوکی قصد دارند حدود 60 هزار دستگاه از محصولاتشان را در استرالیا بازخرید کنند. اکثر این مدل ها که دارای نقص در سیستم ایربگ هستند، بین سال های 90 و 2000 میلادی تولید تولید شده اند. همانگونه که می توان حدس زد، سازنده ایربگ های معیوب شرکت ژاپنی تاکاتا بوده است. آنطور که اعلام شده تاکنون دو نفر در استرالیا به خاطر نقص در ایربگ های ساخت تاکاتا جان خود را از دست داده اند.

اخبار خودرو

پیش بینی ورشکستگی نیسان توسط کارلوس گون، مدیرعامل سابق و فراری این کمپانی دیگر موضوع مهم مرتبط با خودروسازان ژاپنی است. نوبو گوهارا (Nobuo Gohara) وکیل آقای گون اخیرا مدعی شده وی قبل ترک ژاپن به روشی عجیب، در یک گفتگوی ده ساعته خصوصی از ورشکستگی نیسان در عرض 2 یا 3 سال آینده خبر داده است. درباره چرایی و علت ورشکستگی احتمالی فعلا جزئیاتی منتشر نشده، اما از آنجایی که آقای گون بهتر از هر کس دیگری با شرایط نیسان آشنایی دارد، باید پیش بینی وی را کاملا جدی گرفت.

اخبار خودرو

آخرین خبر مهم روزهای قبل را به شاسی بلند بسیار جذاب و قدرتمند Laffite G-Tec X-Road اختصاص می دهیم. البته اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، باید بگوییم این خودرو مدلی شاسی بلند نیست، بلکه در حقیقت یک سوپر اتومبیل دو نفره دیفرانسیل عقب با ظاهری شبیه به اتومبیل های شاسی بلند است!

اخبار خودرو

لافیت G-Tec X-Road وزنی برابر با 1300 کیلوگرم داشته و بر مبنای باگی اماراتی زاروق SandRacer 500GT طراحی و تولید شده است. وظیفه تامین نیروی این خودروی خاص را موتور V8 ساخت جنرال موتورز بر عهده دارد؛ این موتور بسته به سفارش مشتری قدرتی بین 470 الی 720 اسب بخار تولید نموده و در همکاری با گیربکس سکونشال 5 یا 6 سرعته چرخ های عقب را به حرکت وادار می کند. با تکیه بر چنین نیروگاه قدرتمندی، لافیت G-Tec X-Road توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت را دارد. اگر چه این رقم چندان زیاد به نظر نمی رسد، اما فراموش نکنیم که G-Tec X-Road با هدف تجربه هیجان در مسیرهای آفرود توسعه یافته است.

اخبار خودرو

از این آفرودر دو نفره تنها 30 دستگاه با قیمت پایه 465 هزار دلار تولید خواهد شد، روند تحویل سفارشات نیز برای اواخر امسال برنامه ریزی شده است. به گفته سازنده نسخه تمام الکتریکی G-Tec X-Road نیز در حال توسعه بوده و با قیمت 545 هزار دلار به دست مشتریان خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • intel100
    intel100 | ۵ بهمن ۱۳۹۸

    قابل توجه خائنین وطن فروش،
    سایپا و ایران خودرو
    (زمین گیرشین به حق علی)
    به قدری هم وطن کشتین
    که تا ابد لکه ننگتون پاک نمیشه
    یکم انسانیت داشته باشین.

مطالب پیشنهادی