ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل آی مک را با نمایشگر شیشه‌ای خمیده نشان می‌دهد

اپل پتنت جدید و سنت شکنانه ای ثبت کرده که آی مک را با نمایشگر باریک و خمیده نشان می دهد. در پتنت مذکور صفحه نمایش خمیده روی پایه ای قرار گرفته که احتمالاً قطعات ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

اپل پتنت جدید و سنت شکنانه ای ثبت کرده که آی مک را با نمایشگر باریک و خمیده نشان می دهد. در پتنت مذکور صفحه نمایش خمیده روی پایه ای قرار گرفته که احتمالاً قطعات مختلف را در خود جای داده و طرح کلی را تکمیل می کند.

در قسمت پایینی شکافی تعبیه شده که می توان کیبورد را از آن عبور داد. همچنین این طور که به نظر می رسد می توان با ایجاد تغییراتی در خمیدگی نمایشگر، زاویه صفحه نمایش را تنظیم یا سیستم را خاموش کرد.

در قسمتی از پتنت آی مک جدید امکان استفاده از کیبورد مک بوک از طریق رد کردن آن از شکاف زیر نمایشگر نمایش داده شده؛ این یعنی می توان از سیستم به طور مستقل یا به عنوان داک مک بوک استفاده کرد.

پتنت آی مک

البته این پتنت فقط چشم انداز اپل را نشان داده و قرار نیست به محصول تبدیل شود؛ به همین دلیل پیش بینی نمی شود در آینده نزدیک کامپیوتر مک با صفحه نمایش شیشه ای خمیده به بازار عرضه شود. حتی احتمال دارد هرگز چنین طرحی به محصول تبدیل نشود.

گوشی های تاشو که ابعاد کوچکتری نسبت به کامپیوتر دارند هنوز جا نیفتاده و با مشکلات فنی دست و پنجه نرم کرده اند؛ بنابراین چالش های متعددی پیش روی اپل برای از میان برداشتن محدودیت هایی از جمله تنظیم نمایشگر، وجود خواهد داشت. با این تفاسیر احتمال دارد شرکت کوپرتینویی به جای پیروی از این طرح سنت شکنانه، طرح فعلی را برای iMac بعدی کافی بداند.

این طرح پیش زمینه روشن تری نسبت به طرح های آتی اپل به دست داده و نشان می دهد این شرکت حاضر است در صورت نیاز طرح آی مک را به طور کلی دچار تغییر و تحول کند.

اپل اواسط دی ماه پتنتی برای اسپیکر مک بوک ثبت کرد که نوعی سیستم صوتی مجازی را برای این محصول نشان می داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی