ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جینی رومتی

خداحافظی جینی رومتی با IBM بعد از ۴۰ سال

روز گذشته شرکت IBM اعلام کرد که در آوریل امسال، دوران ۸ ساله سکان داری خانم جینی رومتی (Ginni Rometty) بر این شرکت پایان می یابد و او که مدیریت یکی از بزرگ ترین کمپانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

روز گذشته شرکت IBM اعلام کرد که در آوریل امسال، دوران ۸ ساله سکان داری خانم جینی رومتی (Ginni Rometty) بر این شرکت پایان می یابد و او که مدیریت یکی از بزرگ ترین کمپانی های عرصه تکنولوژی دنیا در دوران گذار به رایانش ابری را بر عهده داشت این پست را به شخص دیگری واگذار خواهد کرد.

گفته شده خانم رومتی پست مدیرعاملی این شرکت را به آرویند کریشنا می دهد که هم اکنون در سمت نایب رئیس واحد کلاود فعالیت دارد. در راستای همین انتصاب ها، قرار است که جیم وایت هرست مدیرعامل شرکت زیرمجموعه Red Hat نیز بر کرسی ریاست هیئت مدیره این شرکت تکیه بزند. IBM در سال ۲۰۱۸ میلادی شرکت Red Hat را با پرداخت ۳۴ میلیارد دلار تصاحب کرد.

خانم رامتی قرار است بعد از کناره گیری از سمت مدیرعاملی تا پایان سال نقش رئیس اجرایی این شرکت را ایفا کرده و پس از این بازه یک ساله نیز شرکت را ترک کند و به این ترتیب به دوران حرفه ای ۴۰ ساله خود خاتمه دهد که در سال ۱۹۸۱ میلادی به عنوان تحلیلگر سیستم IBM آغاز شد.

آرویند کریشنا جایگزین جینی رومتی

رومتی در رابطه با این انتصاب ها اظهار داشت:

آرویند فرد درستی برای عصر پیش روی IBM است. او یک متخصص باهوش است که نقشی کلیدی در توسعه تکنولوژی های کلیدی شرکت نظیر هوش مصنوعی، کلاود، رایانش کوانتومی و بلاکچین ایفا کرد. او یک مدیر عملیاتی فوق العاده است که میتواند ضمن ایجاد کسب و کار آینده شرکت، برنده بازار امروز باشد.

رومتی از نقش کریشنا در تقویت جایگاه IBM در عرصه کلاود تقدیر کرد؛ روندی که به شرکت ها امکان داد شبکه های خود را روی پلتفرم های تحت وب نام هایی نظیر آمازون، مایکروسافت و گوگل میزبانی کنند. کلاود به سازمان ها فرصت داد که از وابستگی شان به دیتاسنترهای خصوصی کم کنند یا به کل آنها را کنار بگذارند که این مساله به کسب و کارهای قدیمی این عرصه از جمله IBM لطمه زد.

همزمان با تلاش های IBM برای همسو شدن با بازار تکنولوژی های سازمانی، اوج گرفتن سرویس های تحت وب آمازون و ظهور دوباره مایکروسافت به عنوان یکی از بازیگران اصلی کلاود ارزش سهام این شرکت دچار افول شد و از ۲۱۳ دلار بابت هر سهم در سال ۲۰۱۳ به ۱۳۷ دلا در روز گذشته رسید.

ginni rometty

با این حال این شرکت مدتی است که تمام تلاش خود را روی ترند جدیدتری به نام کلاود هیبرید قرار داده که در آن کسب و کارها شبکه های خود روی پلتفرم های کلاود عمومی را حفظ می کنند و همزمان حجم عظیمی از دیتا و اپلیکیشن های خود را روی دیتاسنترهای داخلی شان نگه می دارند. خانم رامتی و کریشنا ابراز امیدواری کرده اند که IBM در آینده روی بازاری یک تریلیون دلاری سلطه پیدا کند.

آرویند مدیریت کسب و کار نرم افزار شناختی و کلاود IBM را بر عهده داشته است و خرید Red Hat نیز که حالا درآمد خوبی را عاید این شرکت می کند به توصیه او انجام شده. حالا قرار است که این مدیر مشتریان و شرکت تحت فرماندهی اش را به سمت دوران کلاود پیش ببرد.

IBM
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی