ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک موبایل مدیرعامل آمازون
تکنولوژی

ورود FBI به پرونده هک موبایل بزوس؛ بدافزار اسراییلی مظنون اصلی

ماجرای پر پیج و خم نفوذ هکرها به موبایل مدیرعامل آمازون این روزها به سرخط اخبار تبدیل شده و حالا FBI هم برای بررسی پرونده وارد کارزار شده است. پلیس فدرال آمریکا در پی اطلاع از نقش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

ماجرای پر پیج و خم نفوذ هکرها به موبایل مدیرعامل آمازون این روزها به سرخط اخبار تبدیل شده و حالا FBI هم برای بررسی پرونده وارد کارزار شده است. پلیس فدرال آمریکا در پی اطلاع از نقش کمپانی اسراییلی NSO در هک موبایل جف بزوس است.

سال گذشته هک گوشی مدیر عامل آمازون باعث شد ارتباط وی با «لورن سانچز» علنی شده و مجبور به جدایی از همسرش شود. تا کنون از افراد و سازمان های مختلفی به عنوان عوامل هک نام برده شده اما بازرسان سازمان ملل می گویند با توجه به حجم غیرعادی داده های افشا شده، هکرها احتمالاً از جاسوس افزار شرکت اسرائیلی NSO به نام «پگاسوس» استفاده کرده اند.

پگاسوس یکی از پیشرفته ترین نرم افزارهای جاسوسی iOS و اندروید دنیاست که توسط شرکتی اسراییلی به نام NSO Group ساخته شده است. پگاسوس می تواند خود را در دستگاه های اندرویدی یا مبتنی بر iOS پنهان کرده و از طریق دوربین، شنود مکالمات، سرقت اسناد و مخاطبان و رصد پیام های خصوصی دستگاه به جاسوسی از کاربران بپردازد.

هدف FBI از بررسی پرونده پی بردن به نقش احتمالی پگاسوس در نفوذ به موبایل بزوس و دیگر حملات سایبری است که شرکت ها و ساکنان آمریکا را هدف گرفته اند. NSO تا کنون ادعاهایی که در مورد استفاده از پگاسوس در هک موبایل بزوس مطرح شده را تکذیب کرده و مدعی است فناوری آنها با شماره های ایالات متحده کار نمی کند.

پگاسوس تاکنون کاربرانی در ده ها کشور دنیا از جمله آمریکا، انگلیس و اغلب کشورهای خاورمیانه را هدف قرار داده که در میان آنها روزنامه نگاران نیز به چشم می خورند. همین عامل باعث شده اعضای سازمان عفو بین الملل و دیگر گروه های حقوق بشری با شکایت علیه توسعه دهندگان پگاسوس خواستار ممنوعیت فروش این بدافزار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

    آشغال های اسراییلی، فقط بلدن خرابکاری کنند و بد افزار بنویسن

مطالب پیشنهادی