ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل بلکبری
موبایل

TCL دیگر موبایل بلک‌بری نمی‌سازد؛ شاه‌توت به آخر خط رسیده؟

موبایل بلک‌بری که زمانی در دست مدیران ارشد سازمان و حتی روسای جمهور خودنمایی می کرد، نفس های آخر را می کشد و احتمالا به آخر خط رسیده است. تا همین یک دهه پیش بلک‌بری یکی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰

موبایل بلک‌بری که زمانی در دست مدیران ارشد سازمان و حتی روسای جمهور خودنمایی می کرد، نفس های آخر را می کشد و احتمالا به آخر خط رسیده است.

تا همین یک دهه پیش بلک‌بری یکی از محبوبترین برندهای موبایل بود اما در سال های اخیر قافیه را به رقبای قدری نظیر اپل، سامسونگ و حتی رقبای چینی باخت. کاهش مداوم فروش باعث شد از اواسط دهه ۲۰۱۰ کمپانی کانادایی قید ساخت گوشی را بزند اما در سال ۲۰۱۶ TCL حاضر شد امتیاز برند بلک‌بری را برای موبایل هایش خریداری کرده و جانی دوباره به این نام ببخشد.

حالا و پس از گذشت چهار سال TCL اعلام کرده که دیگر قصد تولید موبایل تحت برند بلک‌بری را ندارد و از تابستان سال آتی عرضه این دستگاه ها را متوقف می کند. پشتیبانی نرم افزاری اما تا دو سال دیگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

موبایل بلکبری

ظاهرا ۱۰ شهریور سال آینده زمانی است که قرارداد این دو شرکت به پایان می رسد اما قصد تمدید آنرا ندارند. طرف کانادایی با انتشار بیانیه ای در توییتر رسما این خبر را تایید کرده:

TCL Communication دیگر امتیاز طراحی، تولید یا فروش موبایل بلک‌بری جدیدی را نخواهد داشت اما تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ یا زمانی که در تعهدات به مشتریان قید شده، به پشتیبانی موبایل های فعلی و ارائه خدمات پس از فروش ادامه خواهد داد.

کمپانی کانادایی از چند سال قبل کسب و کار خود را به خدمات امنیت سایبری و فناوری های مربوط به اینترنت اشیاء از جمله نرم افزار خودرو تغییر داده است. TCL هم بیشتر به واسطه تلویزیون هایش شناخته می شود اما تجربه تولید لوازم های خانگی دیگر و گوشی را نیز در چنته دارد.

هیچکدام از این دو شرکت اطلاعات بیشتری را درباره آینده موبایل های بلک‌بری ارائه نکرده اند و مشخص نیست این شرکت تولید گوشی هایش را به شرکت دیگری می سپارد یا باید برای همیشه با آنها وداع کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

    واقعا اگر دیگه ساخته نشه چیزی جز یه پایان دردناک نمی‌مونه

  • capitan,Sajad
    capitan,Sajad | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

    هعییی کجایی جونی

مطالب پیشنهادی