ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحاد شرکت‌های چینی برای مبارزه با گوگل پلی استور

هواوی، اوپو، شیائومی و ویوو به منظور رقابت با گوگل پلی استور در حال توسعه پلتفرمی هستند که به توسعه دهندگان خارج از چین اجازه می دهد تا اپلیکیشن های خود را به طور همزمان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

هواوی، اوپو، شیائومی و ویوو به منظور رقابت با گوگل پلی استور در حال توسعه پلتفرمی هستند که به توسعه دهندگان خارج از چین اجازه می دهد تا اپلیکیشن های خود را به طور همزمان در تمام فروشگاه های اپلیکیشن اختصاصی این شرکت ها آپلود کنند.

پلتفرم یاد شده تحت برنامه ای با نام Global Developer Service Alliance شکل گرفته و در چند کشور از جمله هند، اندونزی، مالزی، روسیه، اسپانیا، تایلند، فیلیپین و ویتنام در دسترس قرار خواهد گرفت. شیائومی حضور قدرتمندی در هند داشته و هواوی نیز طرفداران زیادی در اروپا دارد.

شرکت های چینی با پلتفرم GDSA به جنگ با گوگل پلی استور می روند

مهم ترین هدف از توسعه این فروشگاه، فراهم کردن پلتفرمی است تا توسعه دهندگان بتوانند اپلیکیشن های خود را به طور همزمان در تمام فروشگاه های اپلیکیشن شرکت های مذکور منتشر کنند. دسته بندی های مختلف از جمله بازی، موزیک، فیلم، کتاب و مجله در این فروشگاه قابل استفاده هستند.

هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو با توسعه این فروشگاه می خواهند وابستگی خود به گوگل و فروشگاهش یعنی پلی استور را در بازارهای بین المللی که سازندگان چینی حضور قدرتمندی در آنها ندارند، از بین ببرند.

رویترز اضافه می کند که این پلتفرم در ابتدا برای عرضه در ماه مارس برنامه ریزی شده بوده ولی در پی شیوع ویروس کرونا ممکن است عرضه آن با تأخیر مواجه شود.

این پروژه در مراحل ابتدایی توسعه قرار داشته و در کوتاه مدت نمی توان انتظار موفقیت چشمگیر را داشت. باید دید این اتحاد به هواوی کمک می کند تا سرانجام یک فروشگاه اپلیکیشن قدرتمند داشته باشد یا خیر.

سلطه بی چون و چرای گوگل پلی استور در بازارهای بین المللی سبب شد تا هواوی که به خاطر تحریم ها اجازه استفاده از خدمات گوگل را ندارد، پرچمدار خود یعنی میت 30 را در بازارهای بین المللی عرضه نکند. این شرکت اواسط مرداد ماه امسال از سیستم عامل اختصاصی خود به نام هارمونی رونمایی کرد.

پلی استور یکی از منابع درآمد اصلی گوگل محسوب شده و طبق آمار یکی از تحلیلگران سایت رویترز، سال گذشته میلادی در مجموع حدوداً 8.8 میلیارد دلار عاید این شرکت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ahmadmosavi0093@gmail.com
    Ahmadmosavi0093@gmail.com | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

    آمریکا بزنه عب نداره چین عیب داره؟؟؟

    • آریا
      آریا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

      بله .چون چین دیکتاتوره و رفیق دیکتاتور هاست

  • Akswho
    Akswho | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    به نظرم نمیشه اطمینان کرد اخه توی گوگل پلی با اون عظمت این همه بدافزار و جاسوس افزار چینی هست این که دیگه دست چینیاست رسما خودشون اطلاعات رو دارن

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    درود بر این اتحاد.
    خوشم اومد

مطالب پیشنهادی