ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی مرسدس بنز GLS
معرفی و بررسی خودرو

بررسی مرسدس بنز GLS با علی بخردی، لوکس ترین شاسی بلند اشتوتگارتی [تماشا کنید]

اواخر فروردین ماه امسال بود که کمپانی مرسدس بنز از نسل سوم شاسی بلند فول سایز خود پرده برداری کرد. برخلاف دو نسل پیشین که با عنوان GL کلاس شناخته می شدند، نسل جدید به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

اواخر فروردین ماه امسال بود که کمپانی مرسدس بنز از نسل سوم شاسی بلند فول سایز خود پرده برداری کرد. برخلاف دو نسل پیشین که با عنوان GL کلاس شناخته می شدند، نسل جدید به GLS تغییر نام داده تا اشتوتگارتی ها به نوعی نشان دهند این خودرو در واقع S کلاس مدل های شاسی بلند است.

بررسی مرسدس بنز GLS

نسل سوم مرسدس بنز GLS از لحاظ ابعاد اندکی رشد کرده و در مقایسه با نسل قبلی به اندازه 7.7 سانتی متر طویل تر و 2.2 سانتی متر عریض تر شده است. خودروساز محبوب آلمانی هدف از این اقدام را افزایش فضا و راحتی کابین شاسی بلند پرچمدار خود اعلام کرده است. GLS در بخش طراحی انقلابی ظاهر شده و اگر چه همچنان از فرم کلی نسل قبل خود پیروی می کند، اما تمامی خطوط و چراغ ها و پنل های آن جدید هستند.

بررسی مرسدس بنز GLS

به گفته مرسدس بنز GLS از لحاظ ایرودینامیک ارتقا پیدا کرده و ضریب درگ آن اکنون معادل 0.32 Cd است. برای مقایسه بد نیست بدانید این رقم برای نسل قبلی برابر با 0.35 Cd بود. بهبود این شاخص حکایت از آن دارد صدای باد وارده به اتاق به ویژه در سرعت های بالا به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

بررسی مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS با دو موتور بنزینی و دو موتور دیزلی راهی بازار شده است. مدلی که با کد 400d به فروش می رسد، از یک موتور دیزلی 2.9 لیتری 6 سیلندر خطی توربو با حداکثر قدرت 325 اسب بخار و حداکثر گشتاور 699 نیوتن متر سود می برد. مدل ضعیف تر دیزلی حامل کد 350d بوده و همین موتور 2.9 لیتری در آن به گونه ای تنظیم شده که توانایی تولید حداکثر 282 اسب بخار قدرت و 599 نیوتن متر گشتاور را داشته باشد.

بررسی مرسدس بنز GLS

مدل پرچمدار بنزینی با کد 580 شناخته شده و از فناوری هیبریدی 48 ولتی مرسدس بنز بهره می برد. موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی این نسخه توانایی تولید حداکثر قدرت 483 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور نیز توسط موتور الکتریکی برای مدت کوتاهی در شتاب گیری های سریع در اختیار راننده قرار می گیرد.

بررسی مرسدس بنز GLS

مدل بنزین سوز دیگر با کد 450 عرضه می شود. نیروبخش این نسخه موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو است که توانایی تولید 362 اسب بخار و 500 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ ضمن اینکه فناوری هیبریدی 48 ولتی موتور این نسخه را نیز همراهی می کند.

بررسی مرسدس بنز GLS

علی بخردی یکی از کلکسیونرهای ایرانی خودرو در آمریکا، در یکی از جدیدترین بررسی های خود به سراغ مرسدس بنز GLS 450 رفته و مثل ویدیوهای قبلی به واکافی ویژگی های جالب این شاسی بلند لوکس آلمانی پرداخته اند. چنانچه دوست دارید بیشتر و بهتر با مشخصات و امکانات این نسخه آشنا شوید، دعوت می کنیم ویدیوهای ضمیمه شده را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی