ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیکون D6 معرفی شد؛ دوربین DSLR پرچمدار با قیمت 6500 دلار

نیکون از جدیدترین پرچمدار خود با نام نیکون D6 رونمایی کرد. تمرکز نیکون در این دوربین DSLR حرفه ای، سرعت بالا و افزایش دقت فوکوس خودکار بوده و به همین دلیل نیز از لحاظ فیلمبرداری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

نیکون از جدیدترین پرچمدار خود با نام نیکون D6 رونمایی کرد. تمرکز نیکون در این دوربین DSLR حرفه ای، سرعت بالا و افزایش دقت فوکوس خودکار بوده و به همین دلیل نیز از لحاظ فیلمبرداری پشت سر رقیب اصلی خود یعنی کانن 1DX Mark III قرار می گیرد.

نیکون D6 از سنسور 20.8 مگاپیکسلی فول فریم (FX) و پردازنده پرسرعت Expeed 6 بهره می برد. به کارگیری این پردازنده عکسبرداری پی در پی با نرخ 14 فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی و 10.5 فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی بی صدا را به ارمغان آورده است.

نیکون D6

علاوه بر این کاربر می تواند عکسبرداری پیاپی را در حالت 8 مگاپیگسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه یا 2 مگاپیکسلی با نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام دهد. برای مقایسه دوربین 1DX Mark III کانن که در نمایشگاه CES معرفی شد، عکاسی پیاپی را با شاتر مکانیکی و الکترونیکی به ترتیب با نرخ 16 و 20 فریم بر ثانیه انجام می دهد.

دوربین D6 از سیستم فوکوس خودکار 105 نقطه‌ای قابل انتخاب و تقاطعی بهره می برد که به گفته سازنده به افزایش 60 درصدی پوشش فوکوس خودکار منجر شده است. همچنین قابلیت فوکوس خودکار در محیط های کم نور نیز برای نقطه مرکزی به 4.5EV- و برای نقاط دیگر به 4EV- بهبود یافته است. محدوده طبیعی حساسیت ISO بین 100 تا 102400 است.

دوربین نیکون D6 فیلمبرداری را با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می دهد که در مقایسه با رقیب اصلی یعنی کانن 1DX III که فیلمبرداری را با رزولوشن 5.5K و عمق رنگ 12 بیتی و یا با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و عمق رنگ 10 بیتی انجام می دهد، حرف چندانی برای گفتن ندارد.

این دوربین از اسلات مموری کارت دوگانه XQD و CFExpress برخوردار بوده و اسلات Compact Flash که تاکنون در دوربین های حرفه ای DSLR نیکون به کار رفته بود، حذف شده است. یک درگاه اترنت گیگابیتی نیز در این محصول تعبیه شده که برای اتصال دوربین به لپ تاپ به کار می رود.

دوربین نیکون D6 از ماه آوریل سال جاری میلادی با قیمت 6500 دلار روانه بازار می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی