ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمار تلفات کادر پزشکی و درمانی چین بعد از شیوع کرونا: مرگ ۶ نفر و آلودگی ۱۷۰۰ نفر

طبق اعلام مقامات پکن، ویروس کرونا تاکنون ۶ کارمند حوزه بهداشت و درمان این کشور را به کام مرگ کشانده و ۱۷۰۰ نفر را نیز آلوده کرده است. همزمان با بالا رفتن آمار آلودگی به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

طبق اعلام مقامات پکن، ویروس کرونا تاکنون ۶ کارمند حوزه بهداشت و درمان این کشور را به کام مرگ کشانده و ۱۷۰۰ نفر را نیز آلوده کرده است.

همزمان با بالا رفتن آمار آلودگی به این ویروس مهلک که تاکنون بالغ بر ۶۰ هزار نفر را در سرزمین اژدهای سرخ به کام مرگ کشانده، موجودی ماسک و لوازم حفاظتی در این کشور به شدت کاهش یافته و این مساله نوعی بحران را برای کادر پزشکی و درمانی چین ایجاد کرده است.

ژنگ ویژین معاون کمیسیون ملی سلامت چین صبح امروز اعلام کرد که از جمعیت ۱۷۱۶ نفری کارکنان حوزه سلامت که به این ویروس آلوده شده اند ۱۱۰۲ نفرشان در شهر ووهان فعالیت داشته اند.

۴۰۰ نفر دیگر نیز در دیگر نقاط استان هوبی (منطقه ای که کانون شیوع این ویروس بوده و هم اکنون در قرنطینه به سر می برد) آلوده شده اند.

از آنجا که تامین لوازم حفاظتی مورد نیاز بیمارستانهای ووهان به سختی میسر می شود بسیاری از پزشکان فعال در این مراکز درمانی مجبور بودند بیماران را بدون ماسک های مناسب ویزیت کنند یا حتی از یک ماسک برای بار دوم استفاده نمایند؛ این در حالی است که تعویض مرتب این پوشش برای حفظ کارایی آن اکیدا توصیه می شود.

یکی از پزشکان فعال در کلینیک عمومی ووهان اظهار داشت که دست کم ۱۶ نفر از همکارانش دچار علائم کرونا از جمله عفونت ریه و سرفه شدند.

جمعه گذشته و زمانی که لی وینلیانگ پزشک فاش کننده ویروس کرونا به خاطر آلودگی به این بیماری درگذشت خطر این ویروس برای کادر پزشکی فعال در بیمارستان های ووهان بیش از هر زمان دیگری آشکار شد.

لی وینلیانگ

مرگ این پزشک ۳۴ ساله خشم کاربران در شبکه های اجتماعی چین را در پی داشت و حتی دانشگاهیان این شهر نیز اقدام به انتشار نامه ای سرگشاده کردند و در آن خواستار رفورم و آزادی بیان در مورد ویروس کرونا شدند.

طبق آخرین آمارها تاکنون ۶۴ هزار نفر به خاطر آلودگی به ویروس کرونا در چین بیمار شده اند و بعد از آنکه چین از کاربرد متد جدیدی برای تشخیص این بیماری خبر داد آمار مبتلایان به آن طی دو روز گذشته افزایشی چشمگیر پیدا کرد و تنها ۱۵ هزار مورد ابتلا در یک روز گزارش شد.

روز گذشته نخستین مورد مرگ به خاطر ابتلا به کرونا در ژاپن گزارش شد و به این ترتیب سومین مورد مرگ در خارج از خاک چین ثبت گردید. پیشتر فیلیپین و هنگ کنگ نیز گزارش مرگ یکی از شهروندان خود به خاطر این بیماری را منتشر کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی