ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم iFixit: تعمیر موتورولا ریزر تقریبا غیرممکن است [تماشا کنید]

سایت iFixit گوشی تاشو موتورولا ریزر را کالبدشکافی کرد و جزئیات درون این گوشی از جمله مکانیزم پیچیده لولای آنرا نمایش داد. سایت یاد شده موتورولا ریزر را یکی از پیچیده ترین گوشی هایی که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

سایت iFixit گوشی تاشو موتورولا ریزر را کالبدشکافی کرد و جزئیات درون این گوشی از جمله مکانیزم پیچیده لولای آنرا نمایش داد. سایت یاد شده موتورولا ریزر را یکی از پیچیده ترین گوشی هایی که تاکنون کالبدشکافی کرده توصیف کرد و امتیاز تعمیرپذیری بسیار پایین 1 از 10 را به آن داد.

به گفته کارشناسان سایت iFixit، استفاده بیش از حد از چسب در موتورولا ریزر باعث شده تا باز کردن آن مشکل شود. همچنین تعداد زیادی کابل در این گوشی به کار رفته که احتمال قطع شدن تصادفی آنها وجود دارد و تعمیرکاران را با مشکل مواجه خواهد کرد.

تعمیر موتورولا ریزر آنقدر پیچیده است که کارشناس سایت iFixit از تعمیر نمایشگر این گوشی توسط موتورولا با دریافت تنها 299 دلار اظهار تعجب کرد. این سایت پایین ترین امتیاز تعمیرپذیری ممکن (1/10) را به موتورولا ریزر داد. البته اضافه کرد که نباید انتظار تعمیرپذیری عالی در نسل اول یک محصول را داشت.

کالبد شکافی موتورولا ریزر توسط iFixit

تعمیرپذیری یکی از فاکتورهای مهم برای گوشی های تاشو است؛ چون نمایشگرهای تاشو و لولاها هنوز جا نیفتاده اند. سایت مورد بحث به فاصله ای که بین نمایشگر و لولا حین بسته شدن گوشی ایجاد می شود نیز اشاره کرد. این فاصله سبب ورود گرد و غبار به داخل لولا و گوشی می شود و در گذشته گلکسی فولد سامسونگ را با مشکلات متعدد روبرو کرده است.

ابهامات متعددی در مورد طول عمر گوشی های تاشو با استفاده روزمره وجود دارد. سایت CNET هفته گذشته لولای موتورولا ریزر را آزمایش کرد که بعد از 27 هزار مرتبه باز و بسته شدن خراب شد. کارشناس این سایت طول عمر لولای این گوشی را کمتر از یک سال اعلام کرد که با ادعای موتورولا در تضاد است. البته قاضی نهایی کاربران هستند و استفاده چندین ساله از گوشی طول عمر واقعی آنرا مشخص خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی