ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی اپل
تکنولوژی

مدیر سابق اپل از رویه ضد رقابتی این کمپانی می‌گوید

اواخر سال گذشته میلادی، کمپانی اپل تصمیم گرفت از طراح ارشد پیشین چیپست‌های آیفون و آیپد به نام جرارد ویلیام شکایت کند. به گفته اپل این شخص در حالی که همچنان کارمند این کمپانی بوده، ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اواخر سال گذشته میلادی، کمپانی اپل تصمیم گرفت از طراح ارشد پیشین چیپست‌های آیفون و آیپد به نام جرارد ویلیام شکایت کند. به گفته اپل این شخص در حالی که همچنان کارمند این کمپانی بوده، اقدام به تاسیس شرکت نویا کرده که به نوعی رقیب بخش طراحی چیپ اپل می‌شود. در طرف مقابل، جرارد ویلیام نیز از شرکت پیشین خود شکایت کرده و آن‌ها را متهم به اجرای روش‌های غیر رقابتی کرده است.

اتهام اصلی که به جرارد ویلیام (Gerard William III) وارد شده، مربوط به تاسیس شرکتی نویا (Nivia) می‌شود. مشکل اصلی کمپانی اپل اینجاست که عقیده دارد او زمانی که کارمند این شرکت بوده، اقدام به تاسیس شرکت رقیب کرده است. از طرفی این غول تکنولوژی مدعی شده که ویلیام به همکارانش گفته است:

شرکتی که تاسیس خواهم کرد، تکنولوژی‌هایی را توسعه می‌دهد که اپل هیچ راهی جز خریداری آن‌ها از ما ندارد.

کمپانی اپل

ویلیام نیز متقابلا اپل را متهم کرده و به دادگاه درخواست تاخیر در برگزاری را داده است. این اتهامات، کمپانی اپل را در چند بخش مختلف هدف قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد بیشتر مربوط به بخش‌هایی باشد که ویلیام بیشترین ضربه را خورده باشد. دادگاه اما اجازه داده تا پرونده روند طبیعی خود را طی کند و درخواست ویلیام را رد کرده است. او به ویلیام ابلاغ کرده که قوانین ایالت کالیفرنیا به کارمندان یک کارفرما اجازه نمی‌دهد که شرکتی رقابتی با کمپانی فعلی آن شخص تاسیس کنند و در این بین از منابع کارفرما برای تاسیس آن استفاده شود.

پس از این بیانیه، ویلیام روند دیگری را پیش گرفت و در آن اپل روشی غیر رقابتی را در قبال شرکت نویا پیش گرفته و سعی داشته تا هم‌موسس آن به نام جان برونو (John Bruno ) را استخدام کند. همچنین او می‌گوید که اپل وی را تهدید کرده که هیچ یک از کارمندان بخش طراحی چیپست‌های اپل را نباید برای شرکت نویا استخدام کند. از طرفی ویلیام می‌گوید که ادعای اپل اصلا درست نیست و او شرکت خود را پس از ترک این کمپانی تاسیس کرده است.

کمپانی اپل

جرارد ویلیام همچنین مدعی شده که کمپانی اپل حقوق کارمندان خود را زیر پا گذاشته و آن‌ها آزادی کامل ندارند و نمی‌توانند از وقت خود برای کارهایی که مربوط به اپل نیست استفاده کنند. با این حال مشخص نیست که پای اپل و جرارد به دادگاه باز شود و همچنین درخواست اپل مبنی بر جریمه تنبیهی آقای ویلیام نیز رد شده و این غول تکنولوژی نتوانسته مدارک کافی مبنی بر تخلف جرارد ویلیام را به دادگاه ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی