ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مبارزه با تغییرات اقلیمی
علمی

جف بزوس ۱۰ میلیارد دلار از ثروتش را صرف نجات زمین می‌کند

مدیرعامل آمازون با انتشار پستی در اینستاگرام خود از اختصاص کمک ۱۰ میلیارد دلاری به مبارزه با تغییرات اقلیمی خبر داد. بزوس پیش از این بارها به خاطر عدم حمایت مالی از امور بشردوستانه مورد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

مدیرعامل آمازون با انتشار پستی در اینستاگرام خود از اختصاص کمک ۱۰ میلیارد دلاری به مبارزه با تغییرات اقلیمی خبر داد. بزوس پیش از این بارها به خاطر عدم حمایت مالی از امور بشردوستانه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

جف بزوس با سرمایه ۱۳۰ میلیارد دلاری ثروتمندترین فرد دنیا است و کمک ۱۰ میلیارد دلاری وی ۸ درصد از ثروتش محسوب می شود. این بودجه قرار است از طریق صندوقی با عنوان «Bezos Earth» در اختیار دانشمندان، فعالان و سازمان های مردم نهادی قرار گیرد که به هر طریق از محیط زیست در برابر تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین حفاظت می کنند. وی با نام بردن از تغییرات اقلیمی به عنوان بزرگترین تهدید سیاره زمین نوشت:

هدف من همکاری با دیگران برای تقویت روش های شناخته شده و یافتن راهکاری جدید به منظور مبارزه با اثرات فاجعه بار تغییرات اقلیمی در سیاره ای است که همه در آن شریک هستیم.

بزوس توضیحات کاملی را در باره برنامه ای صندوق جدیدش اعلام نکرده اما به گفته افراد مطلع تمرکز Bezos Earth روی فعالیت های خیریه بوده و تصمیمی برای مشارکت در سرمایه گذاری های بخش خصوصی ندارد. فعالیت صندوق و اهدای کمک به فعالان زیست محیطی از تابستان سال آتی کلید خواهد خورد.

 مبارزه با تغییرات اقلیمی

هرچند بزوس از این طریق تعهد خود به حفظ محیط زیست را نشان داده اما برخی پروژه های وی از جمله بلندپروازی های فضایی «بلو اوریجین» به خاطر انتشار دی اکسید کربن در جو مورد انتقاد قرار گرفته چرا که مواد شیمایی مصرفی راکت ها در لایه بالایی اتمسفر با هم واکنش داده و بخشی از سپر محافظ را در برابر تشعشعات مخرب خورشید نابود خواهد کرد. علاوه بر این سرویس تحویل کالای آمازون پرایم هم در گرمایش زمین بی تاثیر نبوده است.

 

تماشا کنید: برخی از تصاویر ماهواره‌ای چشم نواز ثبت شده با Google Earth

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهلا0903
    مهلا0903 | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    فایده ای نداره تاوقتی امثال رائفی پور از این توافق پاریس انتقاد می کنند که چرا ما باید هزینه گرمایش زمینو بپردازیم فایده ای نداره

  • طاووس
    طاووس | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

    کاری از پیش نمی بره

  • سعید
    سعید | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

    جف قربون دستت شمار ه کارت میدم یکم به حساب من بزن با تشکر? ? ?

  • mobin34
    mobin34 | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

    10 ملیار دلار نه 100

مطالب پیشنهادی