ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپین های جمع سپاری
علمی

راه اندازی ۲۰ میلیون کمپین جمع سپاری در آمریکا برای تامین هزینه های درمانی

طبق پژوهشی تازه که نتایج آن روز گذشته منتشر شد در حدود ۲۰ میلیون آمریکایی سال گذشته تلاش کرده اند که از طریق وبسایت های جمع سپاری هزینه های درمانی خود یا اشخاص دیگری را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

طبق پژوهشی تازه که نتایج آن روز گذشته منتشر شد در حدود ۲۰ میلیون آمریکایی سال گذشته تلاش کرده اند که از طریق وبسایت های جمع سپاری هزینه های درمانی خود یا اشخاص دیگری را تامین نمایند. در عین حال از پنج آمریکایی دست کم یک نفر یک مرتبه در این کمپین ها مشارکت کرده است.

این پژوهش توسط موسسه تحقیقات اجتماعی NORC در دانشگاه شیکاگو انجام شده و در آن از هزار فرد بزرگسال در مورد تجربیاتشان در کمپین های جمع سپاری و نگرش آنها نسبت به تامین خدمات درمانی برای افردی سوال شده که استطاعت لازم برای پرداخت این هزینه ها را ندارند.

براساس این تحقیق ۸ میلیون آمریکایی در سال گذشته تلاش کرده اند که از طریق وب سایتهای جمع سپاری هزینه های درمانی خود را تامین کنند در حالی که ۱۲ میلیون نفر دیگر کمپین هایی را برای کمک به دیگران در این سایت ها راه انداخته اند. طبق برآوردها همچنین ۵۰ میلیون آمریکایی به این کمپین ها کمک مالی کرده اند که از این تعداد ۴۶ درصد این افراد به دوستان خود، ۳۵ درصد به غریبه ها و ۲۴ درصد به خویشاوندان خود کمک کرده اند.

کمپین های جمع سپاری

به گفته Mollie Hertel محقق ارشد این مقاله با افزایش هزینه های درمانی در آمریکا تعداد بیشتری از شهروندان این کشور برای پرداخت صورتحساب های پزشکی خود با مشکل روبرو می شوند و در نتیجه میلیون ها نفر از آنها به شبکه های اجتماعی و وبسایت های جمع سپاری روی می آورند تا هزینه های درمانی خود را تامین نمایند.

در این پژوهش اشاره نشده که کمپین هایی از این دست در چند درصد از موارد موفق بوده اند اما طبق تحقیقاتی دیگر نرخ موفقیت در آنها بسیار پایین است.

محبوب ترین وبسایت آمریکایی برای تامین هزینه های درمانی و مشارکت مردمی GoFundMe نام دارد که به کاربران اجازه می دهد بدون سقفی مشخص از کمک های هموطنان خود برخوردار شوند. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۷ در رابطه با ۲۰۰ عدد از این کمپین ها انجام شده حدود ۹۰ درصد این پروژه ها نتوانسته اند ظرف بازه زمانی ۶ ماهه به اهداف خود دست پیدا کنند و با شکست روبرو شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی