ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عفو آسانژ
تکنولوژی

سکوت در دادگاه؛ شرط احتمالی ترامپ برای عفو آسانژ

تیم حقوقی جولیان آسانژ اعلام کرده اند که ترامپ از طریق یکی از سناتورهای سابق جمهوری خواه به او پیغام داده اگر در دادگاه حرفی در مورد فرد افشاکننده اخبار محرمانه کمیته دموکرات ها به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

تیم حقوقی جولیان آسانژ اعلام کرده اند که ترامپ از طریق یکی از سناتورهای سابق جمهوری خواه به او پیغام داده اگر در دادگاه حرفی در مورد فرد افشاکننده اخبار محرمانه کمیته دموکرات ها به میان نیاورد او را مشمول عفو قرار می دهد.

براساس گفته ادوارد فیتسگرالد که در جلسه دفاعیات آسانژ برای استرداد به آمریکا، وکالت او را بر عهده دارد نمایندگان موسس ویکی لیکس پیام هایی را از Dana Rohrabacher (سناتور جمهوریخواه آمریکایی) دریافت کرده اند مبنی بر اینکه ترامپ حاضر است در صورت سکوت کردن آسانژ در دادگاه او را عفو کند.

این ادعا با گزارشی که سال ۲۰۱۷ در وال استریت ژورنال منتشر شد کاملا همخوانی دارد؛ گزارشی که به توصیف یک تماس تلفنی میان Rohrabacher و جان کِلی رئیس کل ستاد کارکنان کاخ سفید در آن زمان می پرداخت؛ در آن مکالمات Rohrabacher تلاش می کرد که در ازای دریافت اسناد متعددی که در اختیار ویکی لیکس قرار داشت، حکم عفو آسانژ را از ترامپ بگیرد؛ در واقع این سناتور ظاهرا در حال تکرار وعده هایی است که چهار سال پیش هم به آسانژ داده بود.

استیوانی گریشام دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ضمن تکذیب این خبر به خبرنگاران گفته است:

رئیس جمهور آشنایی چندانی با Dana Rohrabacher ندارد و صرفا می داند که او از اعضای سابق کنگره است. او هیچگاه با این نماینده در رابطه با این موضوع و حتی هر موضوع دیگری حرف نزده. این یک دروغ تمام عیار است.

گفتنی است از آن زمان تاکنون Rohrabacher از کنگره بازنشسته شده و کمتر در مجامع عمومی ظاهر می شود.

در طول کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا، ویکی لیکس رشته ایمیل های داخلی کمیته ملی دموکرات ها را منتشر کرد که گفته می شود این اطلاعات نیز از طریق هکرهایی که برای یکی از سازمان های اطلاعاتی روسیه کار می کنند به دست ویکی لیکس رسیده است.

عفو آسانژ
Dana Rohrabacher، عضو پیشین کنگره آمریکا

در جریان انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ به تمجید از ویکی لیکس پرداخت چراکه این وبسایت یکی از مهلک ترین ضربات را به هیلاری کلینتون، رقیب او، وارد کرد. ترامپ در حالی که تنها چهار روز تا برگزاری انتخابات باقی مانده بود مقابل جمعیتی از هوادارانش گفت:

من عاشق خواندن این اطلاعات در ویکی لیکس هستم.

در آن زمان یکی از تئوری های مطرح شده در رابطه با این اتفاق آن بود که سث ریچ یکی از کارکنان ارشد کلینتون این اطلاعات را به دست عوامل بیرونی رسانده است و به تلافی این اتفاق نیز چندی بعد به قتل رسید. حالا گرچه خانواده این فرد شکایاتی را به خاطر انتشار این دست گزارش ها علیه نشریه فاکس به جریان انداخته اند و آسانژ هم همواره ادعا کرده از منبع ارائه دهنده این خبرها اطلاعی ندارد اما ایده قتل ریچ به این دلیل را هم مردود ندانسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی