ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا پرو
تکنولوژی

سونی اکسپریا پرو معرفی شد؛ نمایشگر جدید دوربین حرفه‌ای شما

در کنار سونی اکسپریا ۱ مارک ۲، کمپانی ژاپنی از اکسپریا پرو نیز رونمایی کرده است. این گوشی با به کارگیری تکنولوژی 5G و بهره‌مندی از درگاه ورودی HDMI، قصد دارد به عنوان مهم‌ترین ابزار ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

در کنار سونی اکسپریا ۱ مارک ۲، کمپانی ژاپنی از اکسپریا پرو نیز رونمایی کرده است. این گوشی با به کارگیری تکنولوژی 5G و بهره‌مندی از درگاه ورودی HDMI، قصد دارد به عنوان مهم‌ترین ابزار تصویر‌برداران سیار به بازار عرضه شود؛ یعنی نمایشگر دوربین.

در نگاه اول اکسپریا پرو هیچ تفاوتی با مدل ۱ مارک ۲ ندارد، اما هدف این گوشی در اختیار گرفتن بازار محدود فیلم‌بردار‌های سیار است که اصولا تدوین ویدیو‌های خود را جایی دور از خانه انجام می‌دهند. اکسپریا پرو از تکنولوژی 5G بهره می‌برد و نکته مهم اینجاست که تکنولوژی به کار رفته در این گوشی هم از نوع موج ۵ میلیمتری و هم از شبکه زیر ۶ گیگاهرتزی است. در نتیجه می‌توان به خوبی روی آن برای انتقال داده‌ها حساب کرد.

اکسپریا پرو

یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی بهره‌مندی از ورودی HDMI است که به تصویربرداران اجازه می‌دهد دوربین‌های حرفه‌ای خود را به اکسپریا پرو متصل کنند و از نمایشگر ۶.۵ اینچی 4K با پنل OLED بهترین استفاده را ببرند. همچنین نسبت تصویر ۲۱ به ۹ و رنگ‌های دقیق، بهترین خبری است که تصویربرداران حرفه‌ای به دنبال آن هستند.

اکسپریا پرو

در بطن اکسپریا پرو اما جدیدترین چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم قرار گرفته است. فضای ذخیره‌سازی در این گوشی نیز ۵۱۲ گیگابایت در نظر گرفته شده تا کاربران حرفه‌ای نگرانی چندانی از بایت ذخیره فایل‌های خود نداشته باشند. همانند دیگر پرچمدار کمپانی ژاپنی، اکسپریا پرو از IP68 استفاده می‌کند که آن را در برابر گرد و خاک و آب مقاوم می‌کند. شارژ باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز از طریق درگاه متداول USB-C صورت می‌گیرد.

اکسپریا پرو

دوربین‌های این گوشی نیز همانند اکسپریا ۱ مارک ۲ بوده و از همان ماژول ۳ گانه ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. با این حال به نظر می‌رسد که این گوشی هنوز در مراحل توسعه باشد و اکسپریا پرو برای عرضه شدن به بازار آماده نیست و سونی می‌گوید در آینده‌ای نزدیک در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه آن اطلاعاتی جدید را منتشر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mehdi0938
    mehdi0938 | ۵ اسفند ۱۳۹۸

    سلام آقای چایچی
    مرسی از مطلبتون
    میشه به سوال من جواب بدید مهمه واسم که ایا میشه از این مدل نه فقط بعنوان نمایشگر دوربین بلکه بعنوان نمایشگر pc یا نمایشگر دوم لپ تاپ استفاده کنیم؟ با تشکر از وقتی که گذاشتید.

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۵ اسفند ۱۳۹۸

      سلام، از نظر فنی باید بشه چون ورودی HDMI داره. ولی بعید می‌دونم نمایشگر ۶.۵ اینچی چندان به کار کسی بیاد.

      • mehdi0938
        mehdi0938 | ۵ اسفند ۱۳۹۸

        ممنونم از اینکه پاسخ دادید.
        این سوال رو بابت استفاده از واقعیت مجازی پرسیدم.اطلاعی از قدرت پردازش snapdragon 865 ندارم ولی اگه در زمینه انواع کدک و حجم4k تواناییش رو داشته باشه با ورودی hdml ای که داره اولا نیاز به پردازنده خودش رو از بین برد دوما در اینده 8k و کیفیت ها و کدک هایی که میاد حتی اگه پردازندش نتونه فریم کافی بده یا داغ کنه یا از پس کدک یا هر تکنولوژی دیگه ای بر نیاد یا هر مشکل دیگه... از طریق تامین قدرت پردازشگر خارجی و ورودی ای که تا حدود زیادی توی واقعیت مجازی و پخش محتوای با کیفیت میشه مشکل رو برطرف کرد. با تشکر از شما

        • کورش چایچی
          کورش چایچی | ۵ اسفند ۱۳۹۸

          مشکلی که پیش میاد شاید داغ کردن و زود خالی شدن باتری گوشی باشه، ولی می‌تونه از پس پردازش VR بربیاد. هرچند نه با کیفیت دستگاهی مثل اکیلوس.

مطالب پیشنهادی