ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعزیرات حکومتی: آمار ۵ میلیون ماسک در دیجی‌کالا درست نبود؛ رای نهایی در هفته آینده

مدیر کل تعزیرات حکومتی موضوع کشف ۵ میلیون ماسک تنها از دیجی کالا را رد و تاکید کرده که این رقم مربوط به کل کشفیات در طول هفته است. از سوی دیگر سخنگوی این سازمان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۴

مدیر کل تعزیرات حکومتی موضوع کشف ۵ میلیون ماسک تنها از دیجی کالا را رد و تاکید کرده که این رقم مربوط به کل کشفیات در طول هفته است. از سوی دیگر سخنگوی این سازمان نیز در طی مصاحبه‌ای تلویزیونی آمار ماسک کشف شده را ۵۴ هزار مورد عنوان کرده؛ عددی که باز هم با رقم اعلام شده از سوی دیجی‌کالا (۳۴ هزار مورد) در بیانیه خبری‌اش، تفاوت دارد.

پس از پخش گزارشی تلویزیونی که در آن به کشف ۵ میلیون ماسک از دیجی کالا اشاره شده بود؛ دیجی کالا در طی یک بیانیه خبری کشف این تعداد ماسک را رد کرد و همچنین تاکید کرد که ماسک‌ها احتکار نشده بودند و به فروش رفته بودند تا به دست مشتریان برسند؛ دیجی کالا همچنین اذعان داشته بود که هیچ سودی از فروش این ماسک‌ها نمی‌برد و آنها را با کمیسیون صفر درصد به فروش می‌رساند.

پس از یک جنجال تمام عیار در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری در نیمه شب گذشته درباره اختلاف صداوسیما و دیجی‌کالا، حالا امروز بالاخره «محمدعلی اسفنانی»، مدیر کل تعزیرات حکومتی در مصاحبه با سایت تسنیم در مورد اعلام شدن کشف ۵ میلیون ماسک از دیجی‌کالا شفاف‌سازی کرده است.

او گفته که «عدد ۵ میلیون مربوط به مجموع کشفیات ما در یک هفته گذشته است و احتمالاً مطلب از حیث بیان، درست ادا نشده است. آمار دقیق مربوط به دیجی‌کالا را به زودی اعلام می‌‌کنیم.» با این حساب به نظر می‌رسد گزارشی که در صداوسیما پخش شده و در آن رقم ۵ میلیون اعلام شده، عددی کاملا غیرواقعی بوده و سبب شده تا با آبروی یک کسب‌وکار مطرح بازی شود.

از سوی دیگر، سخنگوی تعزیرات حکومتی نیز طی یک مصاحبه تلویزیونی اذعان داشته که «اختفا و اظهار بی اطلاعی و موجود بودن ماسک در انبارها از تخلفات این شرکت» است. او اعلام کرده که «قاعدتا هیچ کارشناسی نمی‌تواند در وهله نخست تعداد دقیق را حدس بزند و نیاز به بازشماری داشت و طبق بررسی نهایی 54 هزار ماسک در این انبار وجود داشته است.» گفتنیست رقمی که این سخنگو گفته بازهم با تعدادی که دیجی کالا در بیانیه خود اظهار داشته اختلاف دارد.

«یاسر رایگانی» تاکید کرده  بر اساس اعلام وزارت بهداشت، این شرکت حق و اجازه عرضه ماسک را نداشته است: «همانطور که هفته قبل هم در نشست خبری عرض کردم هیچ کسی خارج از چارچوب وزارت بهداشت حق عرضه ماسک، اقلام بهداشتی، شوینده و مواد ضدعفونی کننده را ندارد.»

او اقدامات دیجی‌کالا را یک شانتاژ خبری» توصیف کرده و در ادامه گفته که: «سازمان تعزیرات با وجود همه فشار‌هایی که در این پرونده وجود دارد، با شفافیت و قاطعیت به این پرونده خارج از نوبت رسیدگی می‌کند و تحت تاثیر شانتاژ‌هایی که مدیران شرکت به راه انداخته اند، قرار نمی‌گیرد و قاطعانه به اختفا به قصد گرانفروشی این شرکت رسیدگی خواهد شد و هفته آینده رای پرونده را به اطلاع هموطنان خواهیم رساند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Milad Es
    Milad Es | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    اصلا تو بگو صد هزار تا. واسه یه سایت با این همه مشتری چیزی نیست که. با این موج خرید نفری هم 10 تا بخره چیزی نمیشه. اگر 50هزار تا رو واسه یه داروخونه تو شهر چند هزار تایی پیدا کنی یه حرفی.

  • عزراییل
    عزراییل | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    این اخباری که پخش میشه فقط برای سرگرمی ملت هست وگرنه ما میدونیم مقصر اصلی کیه و کجاست

  • herogame
    herogame | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

    به خودشون هم میزنن یعنی خودی به خودی آبروریزی ازین بیشتر

  • دادا
    دادا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

    هم فروش ماسک ممنوع است و هم داشتنش در انبار !
    لابد باید مجانی تقدیم v.behdasht می کردند!

  • pslove
    pslove | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

    باز سهم اینا رو ندادن شاکی شدن...

مطالب پیشنهادی