ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات ترافیک اینترنت رایگان برای سایت‌های آموزشی اعلام شد

دستور وزیر ارتباطات برای رایگان شدن تعرفه ترافیک اینترنت کلاس‌های آموزش مجازی در حالی اعلام شده که جزئیات آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در همین راستا معاون او توضیح داده که هم‌اکنون لیستی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

دستور وزیر ارتباطات برای رایگان شدن تعرفه ترافیک اینترنت کلاس‌های آموزش مجازی در حالی اعلام شده که جزئیات آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در همین راستا معاون او توضیح داده که هم‌اکنون لیستی از سایت‌ها با تایید وزارت علوم و آموزش و پرورش در دسترس نیست و آنها به دنبال تکمیل این لیست هستند.

«حسین فلاح جوشقانی» در گفتگو با مهر تاکید کرده که رایگان شدن تعرفه ترافیک اینترنت برای پلتفرم‌هایی خواهد بود که تایید وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش را داشته باشند. اما لیستی که سایت‌های مورد تایید این دو وزارتخانه باشند کجاست؟ جوشقانی در این رابطه گفته که آنها با کمک سازمان فناوری اطلاعات در حال تکمیل این لیست هستند:

«ما هم اکنون لیستی از این سایت‌ها و پلتفرم‌ها در اختیار نداریم. در حال پیگیری برای دریافت این لیست هستیم تا آدرس IP آنها را در اختیار اپراتورهای اینترنت قرار دهیم و دسترسی به این سایت‌ها تا پایان سال رایگان شود.»

فلاح جوشقانی با بیان اینکه وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش باید پلتفرم‌های مورد تایید خود را به ما اعلام کنند، گفت: «در این راستا مقرر شد سازمان فناوری اطلاعات با مذاکره با این وزارتخانه‌ها، اسامی را به رگولاتوری اعلام و رگولاتوری برای هماهنگی با اپراتورها اقدام کند.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه آدرس IP و مشخصات سایت‌های مدنظر را در اختیار اپراتورها قرار می‌دهیم تاکید کرده که پس از اعلام این آدرس‌ها باید هزینه تعرفه ترافیک اینترنت این سایت‌ها رایگان محاسبه شود. او با اشاره به یک سوم شدن این هزینه در برخی اپراتورها (نظیر ایرانسل و همراه اول) اعلام کرده که پس از تجمیع این لیست، هزینه‌ها رایگان خواهد شد و این اتفاق در کل اپراتورهای ارائه کننده اینترنت (ثابت و همراه) رخ خواهد داد.

وی با اشاره به همکاری اپراتورهای موبایل در راستای مسئولیت اجتماعی در خصوص بحران کرونا گفت: «این اپراتورها با هماهنگی وزارت بهداشت در مدت اخیر میلیون‌ها پیامک اطلاع رسانی را به صورت رایگان برای مردم ارسال کردند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی