ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمهیدات سازمان تامین اجتماعی برای حضور فیزیکی کمتر مردم در شعبات اعلام شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه توییتر خود از تمدید دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی خبر داد. همچنین به دستور وی، در حال حاضر بازرسی از کارگزاری‌ها و کارگاه‌ها تا پایان سال لغو شده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه توییتر خود از تمدید دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی خبر داد. همچنین به دستور وی، در حال حاضر بازرسی از کارگزاری‌ها و کارگاه‌ها تا پایان سال لغو شده است.

«محمد شریعتمداری» در توییتی از تمهیدات سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از تجمع مردم در دفاتر و کارگزاری‌ها خبر داد و گفت:

«در جهت رفاه حال بیمه شدگان و برای کاهش ضرورت خروج مردم از منزل ، سازمان تامین اجتماعی کلیه دفترچه های درمانی که تا پایان بهمن اعتبار دارند را بدون نیاز به مراجعه به شعب سازمان یا کارگزاری و تا پایان فروردین ۹۹ تمدید اعتبار کرد.»

در بحبوحه شیوع کرونا در کشور و دورکاری بسیاری از کارمندان، برخی بازرسان بیمه تامین اجتماعی با سر زدن به کارگاه‌ها و نبود برخی نیروها در این شعبات، برای دورکار‌ها «ترک کار» رد می‌کردند. این موضوع باعث شد بسیاری از مدیران و کارمندان این کارگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به رویه بازرسان انتقاد داشته باشند و به همین دلیل وزیر تعاون دستور لغو تمامی بازرسی‌ها تا پایان سال را داده است. به گفته روابط عمومی این وزارتخانه، این مهم موجب تشویق دورکاری نیز در میان کارمندان بیمه تامین اجتماعی می‌شود.

دو اقدام فوق از جمله فعالیت‌های تامین اجتماعی برای حضور هرچه کمتر مردم در دفاتر و کارگزاری‌های این مرکز است. همچنین گفتنیست در صورت نیاز به مراجعه می‌توانید ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنید به عنوان مثال اقداماتی چون تعویض دفترچه بیمه همچنان نیاز به حضور فیزیکی شخص دارد و می‌توان برای تسریع این عمل، قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری مذکور درخواست خود را ثبت کرده تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه؛ تحویل دفترچه در کمترین زمان ممکن انجام شود.

درخواست‌های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی نیز از دیگر موضوعات مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی شمرده می‌شود که در حال حاضر بسیاری از خدمات کوتاه مدت از قبیل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز و کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری قابل انجام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی