ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

راهکارهای آمریکا برای مقابله با بحران کرونا؛ از حمایت مستاجرها تا درمان با بیمه

دولت آمریکا برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور و کاهش پیامدهای آن، راهکارهای مختلفی را در پیش گرفته که از آزمایش گسترده و رایگان شهروندان تا پرداخت کمک هزینه درمان و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

دولت آمریکا برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور و کاهش پیامدهای آن، راهکارهای مختلفی را در پیش گرفته که از آزمایش گسترده و رایگان شهروندان تا پرداخت کمک هزینه درمان و ممنوعیت اخراج کارکنان را شامل می شود.

معاون رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که تعدادی از شرکت های بیمه در این کشور هزینه های آزمایش و درمان بیماری کووید 19 را پرداخت می کنند.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در جلسه ای که دونالد ترامپ و مدیران ارشد شرکت های بهداشتی نیز حضور داشتند، گفت که دولت این کشور برای مبارزه با شیوع کرونا با مدیران شرکت های داروسازی، خانه های سالمندان، آزمایشگاه ها و ایرلاین ها مذاکره کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا تلاش می کند تا همه شرکت های آمریکایی برای حفاظت از جان مردم این کشور بسیج شوند، گفت که بعضی از شرکت های بیمه تمام هزینه های آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را تقبل کرده اند و بخشی از هزینه درمان بیماری کووید 19 را نیز پوشش خواهند داد.

پرداخت هزینه های آزمایش و درمان کووید 19 توسط شرکت های بیمه در آمریکا

پنس اضافه کرد که مراقبت پزشکی با استفاده از ارتباطات صوتی و تصویری (تله‌مدیسین) نیز تحت پوشش بیمه خواهد بود؛ بنابراین افراد سالمند که آسیب پذیری بیشتری در برابر ویروس کرونا دارند، نیازی به خروج از خانه و مراجعه به پزشک پیدا نخواهند کرد.

وی افزود برنامه ملی بیمه اجتماعی برای افراد بالای 65 سال و افراد جوان تر دارای ناتوانی و افراد دارای مشکل دیالیز (مدیکِر) و برنامه بهداشتی آمریکا برای خانواده ها و افراد کم درآمد (مدیکِید) نیز بخش هایی از هزینه های آزمایش و درمان کرونا را پرداخت می کنند.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که در حال حاضر بیش از یک میلیون کیت آزمایش کرونا بین مردم این کشور توزیع شده و بناست در هفته جاری بیش از چهار میلیون کیت دیگر نیز در دسترس مردم این کشور قرار گیرد. وی افزود شرکت های بیمه قول داده اند تا هیچ هزینه اضافه ای از مردم نگرفته و برای جلوگیری از شیوع ویروس اطلاع رسانی کنند.

برخی شهرهای آمریکا نیز به طور موقتی قانون ممنوعیت اخراج اجاره نشین ها را اجرا می کنند. در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا، افرادی که به خاطر مبتلا شدن به ویروس کرونا خانه نشین شده اند و منبع درآمد خود را از دست داده اند، موقتاً نیازی به پرداخت اجاره خانه ندارند.

این تصمیم برای جلوگیری از بی خانمان شدن افراد مبتلا و شیوع ویروس گرفته شده است. مقامات شهر سن خوزه همچنین از دادستان شهر درخواست کردند تا با حکم فوری، اخراج کارکنان را ممنوع اعلام کند.

شهر سان فرانسیسکو نیز به دنبال اجرای قانون منع اخراج افرادی است که به خاطر ویروس کرونا توانایی پرداخت اجاره بها را ندارند. علاوه بر این در صورت پرداخت دیرهنگام اجاره، صاحب خانه اجازه دریافت جریمه را ندارد.

شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در آمریکا از هزار نفر عبور کرده و مقامات بهداشتی این کشور پیش بینی کرده اند که آمار مبتلایان در هفته های آتی افزایش پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pslove
    pslove | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

    اااااا چقدر شبیه کارهای دولت ایرانه...

  • mehrdad6878
    mehrdad6878 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

    عجب!!!?

مطالب پیشنهادی