ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

تاریخ ابتلای نخستین فرد به کووید-۱۹ مشخص شد؛ چینی‌ها به دنبال بیمار صفر

چند ماهی می‌شود که ویروس کرونا در حال قربانی گرفتن در سراسر جهان است. به تازگی South China Morning Post به اسناد دولتی چین دست پیدا کرده که از تایید اولین مورد ابتلا به کووید-19 ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

چند ماهی می‌شود که ویروس کرونا در حال قربانی گرفتن در سراسر جهان است. به تازگی South China Morning Post به اسناد دولتی چین دست پیدا کرده که از تایید اولین مورد ابتلا به کووید-19 در تاریخ 26 آبان (17 نوامبر) خبر می‌دهد. این اسناد شاید بتوانند به دانشمندان در شناسایی منشا اصلی این ویروس کمک کنند.

سال گذشته میلادی دولت چین حداقل 266 مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور شناسایی کرده بود که البته تمام آن‌ها تحت نظر بودند. در حالی تاریخ شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا به 26 آبان (17 نوامبر) بازمی‌گردد که مصاحبه‌های منتشر شده از جامعه پزشکی به این موضوع اشاره می‌کند که پزشکان چینی در اواخر دسامبر به این موضوع پی برده‌اند که با یک بیماری جدید روبه‌رو هستند.

ماه ژانویه اعلام شد که این ویروس در شهر ووهان تبدیل به یک اپیدمی شده و دانشمندان در تلاش برای ایجاد الگویی برای نحوه انتقال آن هستند. نزدیک به دو ماه پس از همه‌گیری کرونا در ووهان، شاهد شیوع گسترده این ویروس کشنده در کشورهای سراسر جهان هستیم. این موضوع که ویروس چگونه شیوع پیدا کرده و همچنین تشخیص این موضوع که چگونه شناسایی نشده، می‌تواند در فهم ما از میزان خطر آن تاثیر مثبت داشته باشد.

ویروس کرونا

بر اساس اطلاعات دولتی که توسط South China Morning Post مورد بررسی قرار گرفته، اولین مورد تایید شده ابتلا به کرونا یک فرد 55 ساله در استان هوبئی بوده است. پس از تاریخ 26 آبان (17 نوامبر)، به صورت روزانه 1 تا 5 مورد ابتلا به کرونا در این کشور تایید شده. در تاریخ 24 آذر (15 دسامبر) تعداد افراد مبتلا برابر با 27 نفر بوده و در تاریخ 29 آذر (20 دسامبر) این آمار به 60 نفر افزایش پیدا کرده است.

در تاریخ 6 دی (27 دسامبر) پزشکی از بیمارستانی در استان هوبئی، به مقامات بهداشتی چین اعلام کرد ویروس کرونا دلیل بیماری جدید است. در آن تاریخ بیش از 180 نفر به این ویروس مبتلا شده بودند، البته احتمالا پزشکان از تمام موارد ابتلا به آن اطلاع نداشتند. در حال حاضر دانشمندان در تلاش برای شناسایی فردی که به آن بیمار صفر گفته می‌شود، هستند. شناسایی این فرد می‌تواند باعث کشف منشا کرونا شود. بسیاری بر این باورند که این ویروس از حیوانی وحشی، احتمالا خفاش به انسان منتقل شده است.

در ماه نوامبر (آبان) ابتلای 9 فرد، 4 مرد و 5 زن به کرونا تایید شد؛ با این حال هیچ یک از آن‌ها تا کنون به عنوان بیمار صفر تایید نشده اند. سن این افراد در محدوده 39 تا 79 قرار داشته، اما هنوز مشخص نشده چه تعدادی از آن‌ها در ووهان، مرکز استان هوبئی و مرکز شیوع کرونا ساکن بوده‌اند. این احتمال وجود دارد که پیش از تاریخ 26 آبان (17 نوامبر) نیز فردی مبتلا به این ویروس شناسایی شده باشد، البته وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت اولین مورد ابتلا به ویروس کووید-19 در چین را 17 آذر (8 دسامبر) اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی