ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیمای الکتریکی
تکنولوژی

آزمایش موفق هواپیمای الکتریکی با قابلیت پیمایش ۶۰۰ کیلومتر مسافت [تماشا کنید]

شرکت فرانسوی ولت آئرو قصد دارد جدیدترین موتور هیبریدی ساخته شده توسط کمپانی سفران را روی هواپیمای الکتریکی خود به نام «کاسیو ای» تست کند. این هواپیما از یک ملخ استوانه‌ای در مرکز و دو ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

شرکت فرانسوی ولت آئرو قصد دارد جدیدترین موتور هیبریدی ساخته شده توسط کمپانی سفران را روی هواپیمای الکتریکی خود به نام «کاسیو ای» تست کند. این هواپیما از یک ملخ استوانه‌ای در مرکز و دو موتور الکتریکی در باله‌ها بهره می‌برد.

هواپیمای کاسیو ای (Cassio-e) عموما بر پایه دیگر هواپیمای این کمپانی به نام سسنا ۳۳۷ (Cessna 337) بنا نهاده شده ولی با این تفاوت که هدف کمپانی فرانسوی ولت آئرو (VoltAero) تست کردن توانایی موتورهای الکتریکی سفران (Safran) جدید روی بدنه هواپیمای خود است. به همین دلیل این کمپانی از یک ملخ استوانه‌ای معمولی و دو موتور الکتریکی بهره می‌برد.

هواپیمای الکتریکی

موتورهای کمپانی سفران که به نام «ENGINeUS» شناخته می‌شوند، در انجمن ملی کسب و کار هوایی (NBAA) در وگاس رونمایی شدند. این موتور‌ها توانایی خروجی ۴۵ کیلو وات و حداکثر ۷۰ کیلو وات را دارند و در صورت خنک شدن توسط هوا می‌توانند قدرت ۱۰۰ کیلو وات را نیز تولید کنند. همچنین این کمپانی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از موتور‌های ۶۰ کیلو واتی رونمایی کند.

هواپیمای الکتریکی کاسیو ای نیز در ۳ مدل تولید خواهد شد. مدل اول کاملا الکتریکی بوده و می‌تواند مسافت‌های ۲۰۰ کیلومتری را پیمایش کند و ۴ نفر نیز ظرفیت دارد. مدل دوم ظرفیت حمل ۶ سرنشین را تا مسافت‌های ۲۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتری دارد که مدلی نیمه هیبریدی است. در نهایت قوی‌ترین مدل، کاملا هیبریدی بوده و ۹ سرنشین را تا مسافت‌‌های بیش از ۶۰۰ کیلومتر حمل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های هواپیمای الکتریکی کاسیو، بلند شدن آن از زمین در سکوت کامل است. این کار به کمک یک دنده الکتریکی پیشرونده میسر می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که در دسترس است، هواپیمای کاسیو تنها هواپیما در جهان است که چنین قابلیتی دارد. جین بوتی (Jean Botti) مدیرعامل کمپانی ولت آئرو می‌گوید:

این تست پروازی برای آزمایش کردن موتور سفران حیاتی بود. البته که این پرواز، تست رسمی پروازی نیست. این اتفاق در تاریخ ۲۴ مارس می‌افتد و هواپیما از آیرودینامیک جدیدترین نیز بهره می‌برد.

هواپیمای الکتریکی

این تست از یک جهت دیگر نیز برای کمپانی سفران اهمیت دارد و آن هم اثبات توانایی‌های موتور جدید این کمپانی در حمل هواپیمای الکتریکی کاسیو است. خلبان این پرواز نیز از بی‌ صدا و بی لرزش بودن موتور، تعریف ویژه‌ای به عمل آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی