ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دنا پلاس توربو اتوماتیک، سورن سال و رانا پلاس توسط ایران خودرو معرفی شدند

امروز هم زمان با راه اندازی آزمایشی خط تولید دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، دو نمونه دیگر از محصولات ایران خودرو یعنی رانای سال و سورن سال معرفی شد. البته فکر نکنید که منظور از محصول ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

امروز هم زمان با راه اندازی آزمایشی خط تولید دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، دو نمونه دیگر از محصولات ایران خودرو یعنی رانای سال و سورن سال معرفی شد.

البته فکر نکنید که منظور از محصول جدید خودرویی هم چون پیکاپ سایبر تراک تسلا با طراحی فوق العاده مدرن و تکنولوژی روز دنیا است، بلکه این سه محصول جدید تنها نسخه ای ارتقاء یافته و یا تغییر کرده همان خودروهای تکراری بازار است.

خط تولید آزمایشی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک  روز چهارشنبه 16 بهمن با حضور مسئولین کشوری و مدیران ایران خودرو رسما آغاز بکار کرد.

از جمله مهمترین تغیرات خودرو دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک نسبت به دناپلاس معمولی می توان به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت یک شرکت چینی، رینگ و تایر بزرگتر (16 R 50 / 205)، پنچ پیچ طرح رینگ آلومینیومی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیر پایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ، سر دسته دنده با طرح متفاوت، موتور توربوشارژ و فرمان برقی اشاره کرد.

محصولات ایران خودرو

در روز آغاز به کار آزمایشی خط تولید دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک دو نمونه دیگر از محصولات ایران خودرو یعنی رانای سال و سورن سال نیز رونمایی و معرفی شد.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم راه اندازی خط تولید محصول جدید ایران خودرو و معرفی خودروهای جدید حضور داشتند.

در این زمینه یک تفاهم نامه بین ایران خودرو و وزارت دفاع امضا شد که ظاهرا به تامین قطعات فنی خاص نظیر توربوچارجر مورد استفاده در موتورهای توربو ایران خودرو مربوط می شود.

تحقیق و توسعه مستلزم سرمایه گذاری های کلانی است که درحال حاضر خودروسازان بدون حمایت دولت مردان قادر به تامین آن نیستند. همچنین تولید موتورهای کم مصرف سه ‌سیلندر در نقشه راه ایران خودرو پیش ‌بینی شده و این پروژه در مرحله امکان سنجی فنی و اقتصادی است. پیش از این ایران خودرو پیش فروش این خودروی توربو و اتوماتیک را برای تحویل در سال 1400 آغاز کرده بود.

5 محصولات جدید ایران خودرو سال آینده وارد بازار می شود [به روز رسانی] - اسفند 98

پیشرانه‌های جدید مطابق با نقشه راه قوای محرکه و مطالعات امکان سنجی توسعه محصولات هیبریدی و برقی از آن جمله است.

مدیرعامل ایران خودرو از تدوین نقشه راه این خودروساز در حوزه موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی خبر داد و گفت:‌ «طراحی پلتفرم اختصاصی ایران‌خودرو با پوشش حداکثری استانداردها و قوانین داخلی و بازارهای صادراتی در دستور کار قرار دارد.»

فرشاد مقیمی در مراسم رونمایی از گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک با اشاره به ورود محصولات جدید این ناوگان در سال آینده گفت: «عرضه 5 محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و 207 پانوراما از برنامه های توسعه محصول برای سال آینده خواهد بود.»

وی ادامه داد: «چهار محصول صندوقدار K132، کراس اوور K125 و هاچ بک K121 و همچنین دنای برقی نیز از بهمن سال 99 تا بهمن 1401 عرضه خواهد شد.»

مدیر عامل ایران خودرو خاطر نشان کرد: «پلتفرم ایران خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی داشته و کیفیت تولید آن در سطح کلاس جهانی است و قابلیت پوشش سگمنت‌های مختلف خودرویی شامل سدان، وانت، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.»

وی از تولید انبوه محصولات بر مبنای پلتفرم جدید از سال 1400 خبر داد و گفت: «از سرمایه گذاری های صورت گرفته استفاده بهینه خواهیم کرد.»

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    این ماشین ها رو بخوای با دلار 20 هزار تومنی بخری فوقش در میاد 80 میلیون ولی معلوم نیست چیکار کردن که اینقدر قیمت داره

  • mo13deh
    mo13deh | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    ?????????
    جک قشنگی بود.... اینا دنا رو نمیتونن بزنن دارن جاش 405 قالب میکنن به ملت... خودرو جدید???

  • GHAEM
    GHAEM | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

    ??

  • soltani.gl
    soltani.gl | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    محصولات جدید ایرانخودرو !!! ? ?
    این تغییرات رو اسپورتچی سر کوچه ما هم میتونه اعمال کنه ? ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی