ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیلیوری فعالیت خود را متوقف کرد

مدیرعامل و موسس «چیلیوری» با انتشار نامه‌ای در حساب توییتر خود، رسماً توقف فعالیت این استارتاپ را پس از ۴.۵ سال فعالیت، اعلام کرد؛ دست کم برای شرایط کنونی. چیلیوری دومین سایت بزرگ سفارش آنلاین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۸

مدیرعامل و موسس «چیلیوری» با انتشار نامه‌ای در حساب توییتر خود، رسماً توقف فعالیت این استارتاپ را پس از ۴.۵ سال فعالیت، اعلام کرد؛ دست کم برای شرایط کنونی. چیلیوری دومین سایت بزرگ سفارش آنلاین غذا در ایران بود که اخیراً با «ریحون»، بازیگر دیگر این حوزه ادغام شده بود تا فاصله را با رقیب اصلی یعنی «اسنپ فود» کاهش دهند. با این حال، با گذشت کمتر از ۳ ماه از این ادغام، چیلیوری به دلیل مشکلات کنونی از جمله گسترش شیوع کرونا تصمیم گرفته است با فعالیتش پایان دهد.

توییت علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری.

پس از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی مردم، خرید از رستوران‌ها نیز به حداقل خود رسید و آنطور که چیلیوری در این نامه اذعان دارد، سفارش‌ از رستوران‌ها تا ۷۰ درصد افت کرده است. بخش سوپرمارکت چیلیوری نیز بخش نوپایی بود و برنامه‌های گسترده‌ای برای آن در آینده وجود داشت. حتی قرار بود چیلیوری به مرکزیتی برای دستیابی به کالاها و سرویس‌های آنلاین تبدیل شود، اما توسعه این مسیر در زمان شیوع کرونا امری چندان ممکن به نظر نمی‌رسد.

چیلیوری در نامه‌اش می‌گوید حداقل در شرایط کنونی مجبور به اعلام توقف فعالیت است. این مسئله، همین گمانه زنی را به وجود می‌آورد که شاید این استارتاپ در ادامه قصد برگشت داشته باشد.

تیم مدیریت چیلیوری در این نامه، سال ۹۸ را پر چالش‌ترین سال برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ کشور دانسته و مشکلات پیش آمده کنونی را فراتر از توان استارتاپ خود ذکر کرده است. این تیم با اشاره به رفتار انحصار طلبانه رقیب خود، اعلام کرده که ۲ سال اخیر انرژی چیلیوری به جای تمرکز بر کسب‌وکار صرف جنگیدن با انحصار و تلاش برای توقف آن شده است. چیلیوری همچنین می‌گوید حتی پس از رای شورای رقابت به دلیل عدم وجود رگولاتور، شرایط انحصاری همچنان ادامه داشته است.

پس از ادغام چیلیوری و ریحون، حرکت‌های اولیه چیلیوری برای جذب یک سرمایه بزرگ از طریق گروه دیجی‌کالا انجام شده بود. اما حالا، مشخصاً این روند نیز به پایان رسیده است، مگر اینکه چیلیوری در ادامه تصمیم به برگشت به بازی داشته باشد. علیرضا صادقیان، مدیرعامل این مجموعه نیز با پذیرفتن مسئولیت، اعلام کرده که نسبت به تعهدات خود در برابر تمامی همکاران تجاری و ذی‌نفعان پایبند خواهد بود.

نامه‌ی چیلیوری البته اشاره‌ای به تعداد نیروهایی که حالا بیکار شده‌اند ندارد. با این حال گمانه‌زنی می‌شود که تعداد این افراد حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aref
    aref | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    نگران نباش فردا شب 200هزارتومن واریز میشه به حسابت چیلیوری جوونم???

مطالب پیشنهادی