ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لغو پرتاب راکت فالکون ۹ در آخرین ثانیه به دلیل نقص فنی [تماشا کنید]

پرتاب راکت فالکون ۹ همواره توسط کامپیوتر ، هوش مصنوعی و اپراتور‌های انسانی کنترل می‌شود. به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات پرتاب این موشک‌ها لغو شود. این اتفاق برای موشک حاوی ماهواره‌های استارلینک کمپانی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

پرتاب راکت فالکون ۹ همواره توسط کامپیوتر ، هوش مصنوعی و اپراتور‌های انسانی کنترل می‌شود. به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات پرتاب این موشک‌ها لغو شود. این اتفاق برای موشک حاوی ماهواره‌های استارلینک کمپانی اسپیس ایکس افتاد و پرتاب آن به دلیل نقص فنی در یکی از پیشرانه‌های آن، کنسل شد.

البته لغو پرواز این موشک بسیار غافلگیر کننده بود، چرا که در آخرین ثانیه اتفاق افتاده و حتی گوینده شمارش معکوس نیز از آن خبر نداشت. این شخص پس از اعلام شماره صفر، با هیجان خاصی کلمه «پرتاب» را اعلام کرد، اما بلافاصله عنوان کرد «فراموش کنید. پرتاب لغو شده». اینجا بود که همگان متوجه شدند راکت فالکون ۹ پرتاب نمی‌شود.

دلیل لغو این پرتاب اما ظاهرا نقص فنی در یکی از پیشرانه‌های «Merlin 1D» راکت بوده که توسط کامپیوتر‌های داخل موشک شناسایی شده و در حین چکاپ‌های نهایی موتور در آخرین ثانیه پیش از پرتاب لغو شده است. ناظر این پرتاب به نام مایکل اندروز (Michael Andrews) عنوان کرده:

مشکلی که در پیشرانه این موشک به وجود آمده، پرتاب امروز آن را به تاخیر انداخته است.

راکت فالکون ۹

کمپانی اسپیس ایکس در تویتی عنوان کرد:

امروز این پرتاب را انجام نمی‌دهیم. تست‌های ما نشان داد که داده‌های نامتعارف وجود دارد و به همین دلیل پرتاب توسط کامپیوتر داخل موشک لغو شد.

این کمپانی در ادامه اعلام کرده که تاریخ پرتاب مجدد راکت فالکون ۹ را پس از بررسی‌های جدید اعلام می‌کند. با این حال اگر این اتفاق نمی‌افتاد، پیشرانه فالکن ۹ می‌توانست برای پنجمین بار به صورت متوالی استفاده شود. این موشک حتی یک بخش حمل بار از پرتاب قبلی را در خود جای داده بود. اسپیس ایکس در نظر دارد تا ۶۰ ماهواره استارلینک دیگر به فضا پرتاب کند و بر اساس گفته‌های این کمپانی، شبکه ماهواره‌ها به زودی فعال خواهند شد و اینترنت ماهواره‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    پول حروم کن ها

مطالب پیشنهادی