ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی کدهای iOS 14 تأیید کرد؛ اپل در حال ساخت آیفون 9 پلاس

سایت 9to5Mac با استناد به کدهای iOS 14 جزئیات جدیدی از آیفون 9 کشف کرد. بر اساس گزارش این سایت، اپل در کنار توسعه آیفون 9، در حال کار روی آیفون 9 پلاس هم هست ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

سایت 9to5Mac با استناد به کدهای iOS 14 جزئیات جدیدی از آیفون 9 کشف کرد. بر اساس گزارش این سایت، اپل در کنار توسعه آیفون 9، در حال کار روی آیفون 9 پلاس هم هست تا آنها را جایگزین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس کند.

تاکنون برخی از مشخصات آیفون 9 که از آن به عنوان آیفون میان‌رده یاد می شود، منتشر شده که از جمله آنها می توان به بهره مندی از نمایشگر 4.7 اینچی LCD، دکمه Home و تاچ آیدی داخلی اشاره کرد.

حال سایت 9to5Mac با بررسی کدهای iOS 14 مدعی شده اپل در حال کار روی مدل بزرگتر آیفون 9 است که احتمالاً آیفون 9 پلاس نام خواهد داشت. با توجه به اینکه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب نمایشگر 4.7 و 5.5 اینچی دارند، توسعه آیفون 9 پلاس برای جایگزینی مدل بزرگتر سری قبل چندان دور از انتظار نیست.

رندر آیفون 9

بر اساس شواهد به دست آمده از کدهای iOS 14، آیفون 9 و مدل پلاس از همان تراشه به کار رفته در آیفون 11 و آیفون 11 پرو یعنی A13 بایونیک بهره می برند. این جهش سخت افزاری کاربران آیفون 6 و 7 را تشویق خواهد کرد تا گوشی خود را ارتقاء دهند.

آیفون 9 و مدل پلاس دکمه Home خواهند داشت. این دکمه هیچ قطعه متحرکی ندارد و به کمک ماژول Taptic Engine کلیک های دست را شبیه سازی کرده و احتمال خرابی را کاهش می دهد.

از آنجا که آیفون 9 و مدل پلاس آیفون های میان‌رده محسوب می شوند، به جای فیس آیدی، تاچ آیدی را به ارمغان می آورند. کاربران می توانند از قابلیت های Apple Pay و Express Transit استفاده کنند که در آیفون های قدیمی وجود نداشتند. علاوه بر این آیفون 9 و مدل پلاس توانایی اسکن کردن تگ های NFC در پس زمینه را دارند؛ قابلیتی که فقط در آیفون XR، آیفون XS و آیفون 11 وجود دارد و آیفون 8 و آیفون X از آن بی بهره اند.

لازم به ذکر است که اسامی «آیفون 9» و «آیفون 9 پلاس» تنها بر اساس حدسیات و گمانه زنی ها شکل گرفته و نام نهایی میان‌رده جدید اپل هنوز مشخص نشده است. برخی شایعات حاکی از آنند که این گوشی آیفون SE 2 نام خواهد گرفت.

پیش بینی می شود آیفون 9 (یا آیفون SE 2) بهار سال جاری میلادی، همزمان یا مدتی پس از انتشار iOS 13.4 به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی