ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک تأیید کرد؛ اهدای میلیون‌ها ماسک به مراکز درمانی اروپا و آمریکا

روز شنبه تیم کوک در توییتی عنوان کرد که اپل میلیون‌ها ماسک به کادر درمانی در آمریکا و اروپا اهدا می‌کند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود. البته پیش از این که مدیرعامل ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

روز شنبه تیم کوک در توییتی عنوان کرد که اپل میلیون‌ها ماسک به کادر درمانی در آمریکا و اروپا اهدا می‌کند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود. البته پیش از این که مدیرعامل اپل از اهدای ماسک‌ها خبر بدهد، معاون دونالد ترامپ اعلام کرده بود که کمپانی کالیفرنیایی دو میلیون ماسک اهدا کرده است.

مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا چند روز پیش به خبرنگاران حاضر در کاخ سفید اعلام کرده بود:

من و رئیس جمهور مستقیما از اپل شنیده‌ایم که آن‌ها دو میلیون ماسک صنعتی را برای مقابله با این بیماری اهدا می‌کنند و با همکاری با مقامات سعی دارند آن‌ها را توزیع کنند.

اپل

با این حال سوال اصلی اینجاست که اپل چگونه دو میلیون ماسکی که مایک پنس گفته بود را تامین کرده، زیرا ماسک‌های تنفسی به معضلی جهانی تبدیل شده است. اخیرا جف بزوس در بیانیه‌ای که برای کارمندان خود نوشته از کمبود ماسک گفته بود:

ذخایر جهانی ماسک بسیار کم است. ما درخواست خرید میلیو‌ن‌ها ماسک را داده‌ایم تا آن را به کارمندانی بدهیم که نمی‌توانند از خانه کار کنند. با این حال تنها میزان کمی از آن‌ها به دستمان رسیده است.

یکی از ماسک‌ها تنفسی که برای مقابله با ذرات حاوی ویروس کرونا مناسب بوده، ماسک N95 است که البته بر اساس گفته‌‌های CDC توانایی محافظت این ماسک به شدت به گذاشتن درست آن روی صورت بستگی دارد. مایک پنس روز شنبه عنوان کرده بود که وزارت بهداشت و خدمات انسانی، صدها میلیون ماسک N95 سفارش داده است تا به کمک آژانس مدیریت بحران فدرال، آن‌ها را به درستی پخش کند. با این حال او چیزی در رابطه با منبع این ماسک‌ها و زمان توزیعشان نگفته است.

در کنار تیم کوک، ایلان ماسک و مارک زاکربرگ نیز هر کدام چندین هزار ماسک و دستکش اهدا کرده‌اند. ایلان ماسک ماسک‌های خود را به دانشکده پزشکی UCLA و مارک زاکربرگ ۷۲۰ هزار ماسک را به مراجع قانونی اهدا کرده و هر دو از اهدای بیشتر ماسک در آینده خبر می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی