ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با کنار زدن اپل به سومین تولیدکننده بزرگ پردازنده موبایل تبدیل شد

همانطور که می‌دانید شهرت سامسونگ فقط به تولید اسمارت‌فون نیست، بلکه در ساخت قطعات سخت‌افزاری گوشی مثل پنل‌های نمایشگر، حافظه داخلی، کارت‌های حافظه، سنسور دوربین و پردازنده‌ هم ید طولایی دارد. در همین راستا غول ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

همانطور که می‌دانید شهرت سامسونگ فقط به تولید اسمارت‌فون نیست، بلکه در ساخت قطعات سخت‌افزاری گوشی مثل پنل‌های نمایشگر، حافظه داخلی، کارت‌های حافظه، سنسور دوربین و پردازنده‌ هم ید طولایی دارد. در همین راستا غول کره‌ای به تازگی اعلام کرده که با کنار زدن اپل به سومین تولیدکننده بزرگ پردازنده گوشی در دنیا تبدیل شده‌ است.

این موفقیت در شرایطی حاصل شده که فروش محصولات این شرکت در هندوستان و ایالات متحده با جهشی قابل توجه مواجه بوده است. به گزارش Counterpoint Research، سامسونگ در سال 2019 چیزی قریب به 14.1 درصد از سهام بازار پردازنده‌های گوشی را از آن خود کرده تا با این آمار و ارقام، از اپل با داشتن 13.1 درصد سهام از این بازار پیشی بگیرد.

سامسونگ

با این حساب سامسونگ پس از کوالکام و مدیاتک با در دست داشتن به ترتیب 33.4 و 24.6 درصد از سهام بازار پردازنده‌ها، با تصاحب مقام پیشین اپل در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. اما به غیر از سامسونگ شرکت چینی هواوی هم در سال 2019 رشد بسیار خوبی را در بازار پردازنده‌ها تجربه کرده است.

سامسونگ چند سالی است که در همکاری با شرکت کره‌ای System LSI، چیپست‌های اختصاصی برند خودش با نام تجاری اگزینوس را تولید می‌کند که به طور عمده در دیوایس‌های ساخته این شرکت و گوشی‌های میزو و ویوو به کار گرفته می‌شوند.

با این وجود بعضی مدل‌های گوشی سامسونگ از پردازنده‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام استفاده می‌کنند. به عنوان مثال گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس، آخرین پرچمداران غول کره‌ای هستند که در دو مدل روانه بازار می‌شوند: یک مدل با پردازنده اگزینوس 990 و دیگری مجهز به پردازنده اسنپدراگون 865 که صرفا برای فروش در سه کشور چین، کره و ایالات متحده در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که بخش اعظم گوشی‌های میان رده سامسونگ این روزها از پردازنده‌های اگزینوس 9611 و اگزینوس 980 بهره می‌برند و کمتر مدلی را می‌بینید که از پردازنده‌های مدیاتک یا کوالکام استفاده کرده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pesar
    pesar | ۵ فروردین ۱۳۹۹

    بدرد بالارده ها نميخورن بنظر من كه. فاصله شون از كوالكوم خيلي زياده...

    هميشه هم تو مودم شبكه يكي دومنزل عقب تر از كوالكوم هستن

مطالب پیشنهادی