ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش شدید آلودگی هوای کلانشهرهای اروپا به خاطر قرنطینه خانگی شهروندان

تصاویر ماهواره ای سازمان فضایی اروپا نشان دهنده افت قابل توجه سطح آلودگی هوا در سراسر شهرهای اروپایی است که به خاطر اقدامات قرنطینه ای در قاره سبز رخ داده است. دیتای جدید به دست ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

تصاویر ماهواره ای سازمان فضایی اروپا نشان دهنده افت قابل توجه سطح آلودگی هوا در سراسر شهرهای اروپایی است که به خاطر اقدامات قرنطینه ای در قاره سبز رخ داده است.

دیتای جدید به دست آمده توسط ماهواره Copernicus Sentinel-5P نشان دهنده کاهش شدید تراکم نیتروژن دی اکسید بر فراز شهرهای بزرگ اروپاست. طبق اعلام سازمان فضایی اروپا این تغییر در میزان NO2 موجود در جو خصوصا در پاریس، میلان و مادرید محسوس است.

ویروس کرونا حالا در سراسر زمین شیوع پیدا کرده و برای جلوگیری از گسترش هر چه بیشتر آن و سهولت ارائه خدمات درمانی، دولت های سراسر دنیا از مردم خواسته اند که در خانه بمانند.

حالا ماهواره Copernicus نقشه ای از سطح آلودگی هوای اروپا از زمان آغاز شیوع تهیه کرده که نشان دهند «افت قابل توجه» آلودگی در زمان قرنطینه خانگی مردم اروپاست.

این عکس ها نشان دهنده تفاوت چشمگیر در سطح NO2 هوای کلیه شهرهای اروپا خصوصا اسپانیا، فرانسه و ایتالیا هستند که تدابیر سخت گیرانه ای را برای قرنطینه مردم پیاده کرده اند.

پیشتر شبکه کیفیت سنجی هوای لندن نیز از کاهش شدید آلودگی هوا در پایتخت انگلستان خبر داده بود که به خاطر قرنطینه خانگی مشاهده شده است. این کاهش آلودگی نیز نتیجه مستقیم کاهش ترافیک در خیابان ها است.

شرکت تام تام هم که در زمینه ساخت جی پی اس فعالیت دارد اخیرا اعلام کرده که میزان تراکم ترافیک جاده ای در لندن از ۷۱ درصد در بازه زمانی مشابه سال قبل به ۱۵ درصد در روز گذشته تنزل یافته است.

از طرف دیگر سطح ذرات آلوده بسیار ریز معلق در هوا هم که با عنوان PM2.5 شناخته می شود به حدود نصف میزان ثبت شده در بازه زمانی مشابه سال قبل در لندن رسیده است. بخشی از این ذرات توسط خودروها و از سوختن سوخت های فسیلی حاصل می شوند.

سازمان فضایی اروپا اعلام کرده که اندازه گیری های جدید این هفته، این سازمان را در ارزیابی تغییرات موجود در نیتروژن دی اکسید موجود بر فراز اروپای شمال غرب یاری خواهد داد. این سازمان چند ملیتی تایید کرده است که سطوح آلودگی بر فراز لندن به مراتب پایین تر از میزان آن در مارس ۲۰۱۹ است.

سطح آلودگی هوای رم و میلان ۵۰ درصد کاهش یافته است

 علاوه بر این دیتای به دست آمده از سازمان محیط زیست اروپا نیز نشان می دهد که تراکم آلودگی هوا در رم و میلان ۵۰ درصد کاهش داشته است و سازمان کیفیت سنجی هوای پاریس نیز از افت سی درصدی آلودگی هوای این کلان شهر خبر داده است.

موسسه هواشناسی سلطنتی هلند اعلام کرده طی همکاری اش با دانشمندان سراسر دنیا قصد دارد از طریق دیتای زمینی، آب و هوایی و مدلسازی معکوس تحلیل دقیق تری از افت آلودگی هوای شهرهای اروپا انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nima.namdar
    nima.namdar | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    تهرانم ببریی کنید بگید چون واقعا هواش عالی شده از اسفند

مطالب پیشنهادی