ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت‌های هواپیمایی
تکنولوژی

کرونا تا خرداد بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان را ورشکسته می‌کند

شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از صنایع را فلج کرده و وضع قوانین منع رفت و آمد، باعث کاهش سفر در سراسر جهان شده. به گفته مشاور صنایع هوایی، «CAPA» احتمالا تا خرداد شمار بالایی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از صنایع را فلج کرده و وضع قوانین منع رفت و آمد، باعث کاهش سفر در سراسر جهان شده. به گفته مشاور صنایع هوایی، «CAPA» احتمالا تا خرداد شمار بالایی از شرکت‌های هواپیمایی ورشکسته می‌شوند.

کووید-19 زندگی مردم کشورهای مختلف را مختل کرده و ضررهای هنگفتی به شرکت‌ها زده است. در این میان به علت کاهش میزان مسافرت، احتمال ورشکستگی شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد. از اواخر ماه ژانویه ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرد و میزان تقاضا برای سفرهای هوایی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

به تازگی مشاور صنایع هوایی، «CAPA» اعلام کرده که بسیاری از این شرکت‌ها احتمالا تا خردادماه ورشکسته می‌شوند، البته با دخالت دولت‌ها می‌توان جلوی این موضوع را گرفت. در گذشته نیز انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی از احتمال ورشکستگی شرکت‌های مختلف در سراسر جهان در صورت تداوم شیوع کرونا خبر داده بود.

در حالی که ابتدا میزان سفر در کشورهای آسیایی کاهش پیدا کرد، سرایت کرونا به کشورهای اروپایی، آمریکا و آفریقا باعث شد مردم در این کشورها تمایلی به مسافرت نداشته باشند. علاوه بر ترس ناشی از ابتلا به کرونا، برخی دولت‌ها مردم را قرنطینه کرده‌اند. وضع قوانین سخت‌گیرانه، قرنطینه شدن مردم در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و فرانسه و همچنین بسته باقی ماندن مرزها، میزان سفرها را بیش از پیش کاهش داده است.

شرکت‌های هواپیمایی

شیوع گسترده کرونا باعث شده چشم اندازی برای آینده وجود نداشته باشد و مردم از خرید بلیط هواپیما دست بکشند. بسیاری از شرکت‌های هوایپمایی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و ورشکستگی شرکت بریتانیایی «فلای‌بی» زنگ خطر را برای این صنایع به صدا درآورد.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، «دونالد ترامپ» با امضای لایحه‌ای 58 میلیارد دلاری به شرکت‌های هواپیمایی در این کشور کمک مالی می‌کند که شامل 29 میلیارد دلار کمک مالی به کارگران و 29 میلیارد دلار وام به شرکت‌ها می‌شود. با وجود این موضوع، صنایع هوایی در این کشور آینده مطمئنی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    لطفا یکی بگه چجوری ورشکست می‌شن، مگه پارک کردن هواپیما یه گوشه واسه خودش چقدر خرج داره؟ فک نکنم یه شرکت هواپیمایی اونقدر بی پول باشه که مثلا نتونه حقوق سه ماه کارکنانش رو پیش پیش پرداخت کنه

    • karo
      karo | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

      بخش مهمي از هزينه هاي شرکت ها غير از حقوق و دستمزد شامل موارد ذيل هستش:
      1.هزينه هاي تامين مالي (بهره وام ها و ...)
      2. هزينه هاي اجاره (شامل دفاتر، انبارها، ماشين آلات و ...)
      3. هزينه هاي قراردادهاي مشاوره، تامين خدمات و بيمه و ... که معمولا ساليانه هست و اگر شما در آمدي هم نداشه باشيد اين هزينه ها رو بايستي پرداخت کنيد و فسخ اين قراردادها هم جريمه هاي قابل توجهي خواهد داشت.
      4. هزينه هاي بازاريابي و تبليغات
      5. هزينه هاي فرصت از دست رفته و پيش بيني تداوم عدم امکان کسب درامد براي بازه هاي چندين ماهه پيش رو يا افت شديد فروش و ساير موارد.

      اعلام ورشکستگي در بساري از کشورها به يک شرکت کمک مي کنه تا بتونه ذيل قوانين اين موضوع از تسهيلاتي استفاده کنه و همچنين مشمول برخي قوانين براي شرايط عادي هر شرکت نشه مثلا بتونه نيروهاشو تعديل کنه و با اتحاديه کارگران درگير نشه و يا مشمول جريمه ها و پرداخت بهره و ... نشه ...
      موضوع بسيار گسترده است اميدوارم توضيحات اندک من تونسته باشه کمک کوچکي کرده باشه.

مطالب پیشنهادی