ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S20 پلاس
تکنولوژی

مقایسه دو مدل گلکسی S20 پلاس: تفاوت شارژدهی اسنپدراگون و اگزینوس

چیپست‌های اگزینوس دیگر نقاط قوت پرچمداران سامسونگ نیستند و کاربران این شرکت علاقه‌ای به آن‌ها ندارند. در گذشته مشخص شد گلکسی S20 پلاس با پردازنده اسنپدراگون 865 عملکرد بهتری نسبت به نسخه مجهز به چیپست ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

چیپست‌های اگزینوس دیگر نقاط قوت پرچمداران سامسونگ نیستند و کاربران این شرکت علاقه‌ای به آن‌ها ندارند. در گذشته مشخص شد گلکسی S20 پلاس با پردازنده اسنپدراگون 865 عملکرد بهتری نسبت به نسخه مجهز به چیپست اگزینوس 990 دارد. حالا در این مطلب قصد داریم میزان شارژدهی این دو نسخه را با یکدیگر مقایسه کنیم.

پرچمداران سامسونگ در بازار آمریکای شمالی با پردازنده اسنپدراگون به فروش می‌رسند و کاربران در سایر نقاط جهان به نسخه مجهز به تراشه اگزینوس دسترسی دارند. با وجود این موضوع، سامسونگ به علت تقاضای طرفداران خود در سراسر جهان، تصمیم گرفت گوشی‌های سری گلکسی S20 را با پردازنده اسنپدراگون 865 در بازار کره جنوبی به فروش برساند.

در حالی که سامسونگ همواره به قدرت مناسب پردازنده‌های تولیدی خود اشاره می‌کند، با بررسی‌های فنی مشخص شد که نسخه مجهز به اسنپدراگون 865 گلکسی S20 پلاس عملکرد بهتری نسبت به مدل دارای چیپست اگزینوس 990 از خود نشان می‌دهد. هرچند این اختلاف عملکرد در زمینه هسته‌های پردازشی چندان زیاد نیست، اما در زمینه گرافیکی موضوع متفاوت است و این اختلاف بیشتر خود را نشان می‌دهد.

شارژدهی باتری اگر مهم‌ترین اولویت خریداران نباشد، بدون هیچ شکی در رتبه‌های بالا در لیست اولویت‌ها قرار می‌گیرد. نسخه‌های مختلف جدیدترین پرچمدار سامسونگ در زمینه شارژدهی چه عملکردی از خود نشان می‌دهند؟ در ادامه نتیجه را مرور می‌کنیم.

شارژدهی گلکسی S20 پلاس با رزولوشن و رفرش ریت متفاوت

راه‌های مختلفی برای بررسی میزان شارژدهی یک گوشی هوشمند وجود دارد، برای مثال در زمان اجرای بازی شارژ گوشی زودتر از حالت عادی به پایان می‌رسد. در اینجا روشنایی نمایشگر نسخه‌های این دستگاه روی 200 نیت تنظیم شده و بیشترین فشار به پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی وارد شده است.

این تست در چندین حالت انجام شده که شامل رزولوشن فول اچ دی با رفرش ریت 60 هرتز و 120 هرتز و رزولوشن WQHD با رفرش ریت 60 هرتز می‌شود. نتیجه این آزمایش به شرح زیر است:

گلکسی S20 پلاس

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، نسخه مجهز به اگزینوس 990 در تمام تست‌ها عملکرد بهتری نسبت به مدل با پردازنده اسنپدراگون 865 دارد. برای مثال در رزولوشن فول اچ دی با رفرش ریت 60 هرتز، شارژدهی مدل اسنپدراگون برابر با 253 دقیقه بوده، در حالی که شارژدهی نسخه اگزینوس به 284 دقیقه می‌رسد. تفاوت در رزولوشن فول اچ دی با رفرش ریت 120 هرتز به 15 دقیقه و در رزولوشن WQHD به 33 دقیقه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

    بر شما هم به جمع دروغگو ها پیوستید اشغال تر از اگزینوس خوده اگزینوس است در یو تیوب تست یوتیوبر ها یه دیگه میگه شما یه چی دیگه همین گوشی در زمان بازی call of duty mobile بر روی نسخه snapdragon زمان بازی ۱۵ دقیقه دیر تر از نسخه اگزینوس باتری تمام میکنه و روی هر سه مدل همین وضع هست هم ۲۰ الترا هم ۲۰پلاس هم ۲۰ چرت ننویس

  • Ehsan Ahmadian
    Ehsan Ahmadian | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    با سلام ، این نظر ربطی به این موضوع نداره ، ولی میخواستم به دوستانی که گلکسی A70 دارند بگم امروز آپدیت به اندروید ۱۰ را می تونید دریافت کنید ، ببخشید که اینجا مطرح کردم .

    • M.Gh
      M.Gh | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

      مرسیی گفتی منتظرش بودممم:))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی