ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس 20 پلاس
نقد و بررسی‌

مقایسه دو مدل گلکسی S20 پلاس؛ اختلاف اسنپدراگون و اگزینوس چقدر است؟

گلکسی اس 20 پلاس به عنوان آخرین پرچمدار سامسونگ، با چالشی روبرو شده که شرکت کره‌ای چند سالی هست با آن دست و پنجه نرم می‌کند. طبق سنت همیشگی، سامسونگ این گوشی را همراه با ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

گلکسی اس 20 پلاس به عنوان آخرین پرچمدار سامسونگ، با چالشی روبرو شده که شرکت کره‌ای چند سالی هست با آن دست و پنجه نرم می‌کند. طبق سنت همیشگی، سامسونگ این گوشی را همراه با چیپست اسنپدراگون 865 برای بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته و اروپا و آسیا و سایر کشورها مدل مجهز به چیپست اگزینوس 990 (که ساخته خود سامسونگ است) را دریافت می‌کنند.

اما چالش این کار اینجاست که مدل دارای پردازنده اگزینوس همیشه در تست‌های بنچمارک عملکرد ضعیف‌تری نسبت به مدل مجهز به اسنپدراگون از خود نشان داده و نتایج تست‌های بنچمارک گلکسی اس 20 پلاس هم مؤید همین موضوع هستند. این واقعیت حتی صدای کاربران را هم درآورده و آن‌ها را وادار به شکایت رسمی از سامسونگ در سایت Change.org کرده است.

حال سؤالی که در ذهن بسیاری به وجود می‌آید این است که این اختلاف عملکرد، تا چه حد می‌تواند بزرگ باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال، در ادامه نتایج تست‌های بنچمارک گلکسی اس 20 که با هر دو چیپست اسنپدراگون و اگزینوس صورت گرفته را با هم مرور خواهیم کرد.

مقایسه اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 (فول اچ دی، 60 هرتز)

با نگاهی به نتایج تست‌های مختلف سی پی یو و جی پی یو، می‌توان به راحتی دریافت که پردازنده اگزینوس 990 در بعضی شرایط برای حفظ تعادل در مصرف باتری تلاش بسیار زیادی به خرج می‌دهد و این باعث شده که پردازنده اسنپدراگون با عملکردی بهتر، اندکی از آن جلو بیفتد.

گلکسی اس 20 پلاس
عملکرد پردازنده در بنچمارک گیک بنچ 5
گلکسی اس 20 پلاس
عملکرد جی پی یو در بنچمارک GFXBench
گلکسی اس 20 پلاس
عملکرد جی پی یو در بنچمارک 3DMark
گلکسی اس 20 پلاس
نتایج بنچمارک بیس مارک

مقایسه اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 (فول اچ دی، 120 هرتز)

اگر چه پردازنده گرافیکی Mali G77 در نرخ بازسازی تصویر 120 هرتز، عملکرد بسیار بهتری از حالت 60 هرتز از خود نشان می‌دهد اما همچنان پردازنده گرافیکی Adreno 650 مربوط به مدل مجهز به اسنپدراگون، عملکرد بهتری دارد.

گلکسی اس 20 پلاس
عملکرد پردازنده در بنچمارک گیک بنچ 5
گلکسی اس 20 پلاس
عملکرد جی پی یو در بنچمارک GFXBench
گلکسی اس 20 پلاس
عملکرد جی پی یو در بنچمارک 3DMark
گلکسی اس 20 پلاس
نتایج بنچمارک بیس مارک

نتیجه‌گیری: اگزینوس یا اسنپدراگون، کدام یک سریع‌تر است؟

از مقایسه اگزینوس و اسنپدراگون، همان نتیجه‌ای حاصل شده که انتظارش را می‌کشیدیم. برای استفاده روزمره و کشیدن کار سنگین از سی پی یو، پرفرمنس دو مدل اختلاف اندکی با هم دارند و بنابراین اکثر کاربران از هر دو مدل رضایت کافی را خواهند داشت.

اما بحث جی پی یو کمی متفاوت است. پردازنده گرافیکی Adreno 650 در تمام جنبه‌ها، از رزولوشن گرفته تا نرخ بازسازی تصویر عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته. اما نسخه مجهز به اگزینوس 990 برای آنکه رزولوشن فول اچ دی با نرخ بازسازی 60 هرتز را برایتان به ارمغان بیاورد، فشار بیشتری نسبت به همتای مجهز به Adreno 650 به باتری وارد می‌کند.

با این حساب اگر پرفرمنس سخت‌افزاری مهم‌ترین خواسته شما از گوشی گلکسی اس 20 پلاس است، مطمئنا مدل مجهز به پردازنده اسنپدراگون انتخاب شما خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    فقط اسنپ حتی به شخصه تست کردم با بنچمارک پایین تر از بقیه شرکتا عملکرد بهتری داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی