ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی تسلا
تکنولوژی

ساخت ونتیلاتور با استفاده از قطعات تسلا مدل ۳ [تماشا کنید]

کمپانی تسلا یکی از چند خودروساز آمریکایی است که به دستور دونالد ترامپ در حال ساخت ونتیلاتور برای کمک به بیماران درگیر ویروس کرونا هستند. این کمپانی اخیرا ویدیویی منتشر کرده که در آن مراحل ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

کمپانی تسلا یکی از چند خودروساز آمریکایی است که به دستور دونالد ترامپ در حال ساخت ونتیلاتور برای کمک به بیماران درگیر ویروس کرونا هستند. این کمپانی اخیرا ویدیویی منتشر کرده که در آن مراحل ساخت ونتیلاتور‌ها توسط یکی از مهندسان این شرکت توضیح داده می‌شود.

همانند فورد و جنرال موتورز، کمپانی تسلا نیز از قطعات خودروهای خود برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کند. یکی از دلایلی که خودروسازان برای ساخت ونتیلاتور بسیج شده‌اند، داشتن قطعات زیاد در ابعاد بالا هستند، زیرا در صورتی که یک قطعه در خط تولید وجود نداشته باشد، کل خط مونتاژ یک خودرو با مشکل مواجه می‌شود.

برای مثال کمپانی تسلا از سیستم اینفوتینمنت مدل ۳ برای تامین نیروی مورد نیاز ونتیلاتور‌های خود استفاده می‌کند. به کمک این سیستم، تسلا توانسته جریان هوای داخل دستگاه تنفس مصنوعی را کنترل کند. همچنین تانک سوسپانسیون هوا نیز به عنوان محفظه اختلاط اکسیژن به کار گرفته شده است. از دیگر قطعات مدل ۳ که در ساخت ونتیلاتور تسلا استفاده شده، می‌توان به تاچ اسکرین بزرگ آن به منظور کنترلر اشاره کرد.

کمپانی تسلا یکی از چندین کمپانی آمریکایی است که از دولت درخواست کمک برای ساخت ونتیلاتور یا اهدای قطعات کرده است. برای مثال کمپانی فورد با همکاری جنرال الکتریک در حال ساخت این دستگاه‌هاست و از قطعات خود برای تولید ماسک، محافظ‌های صورت و دستگاه‌های تهویه استفاده می‌کند. کمپانی جنرال الکتریک عنوان کرده که به کمک یک کارخانه خودروسازی در ایندیانا، قصد دارد روزانه ۵۰ هزار ماسک و تعداد زیادی ونتیلاتور تولید کند.

کمپانی تسلا

ایلان ماسک نیز اخیرا اعلام کرده است که کارخانه نیویورک تسلا به زودی برای ساخت ونتیلاتورها بازگشایی می‌شود. احتمال می‌رود ونتیلاتور‌های نمایش داده شده در این ویدیو نیز در کارخانه واقع در همین ایالت ساخته شده باشد. در هر صورت به نظر می‌رسد کمپانی‌های خودروسازی آمریکایی قصد دارند هرطور که شده کمبود ونتیلاتور‌های موجود در این کشور را جبران کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    دم تسلا گرم

مطالب پیشنهادی