ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

51 نفر در کره جنوبی دوباره به کرونا مبتلا شدند؛ اشتباه پزشکی یا فعالیت مجدد ویروس؟

ویروس کرونا تا به امروز قربانیان زیادی در سراسر جهان گرفته و شرکت‌های مختلفی در حال کار روی درمان و واکسن آن هستند. به تازگی اعلام شده 51 بیمار در کره جنوبی که درمان شده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

ویروس کرونا تا به امروز قربانیان زیادی در سراسر جهان گرفته و شرکت‌های مختلفی در حال کار روی درمان و واکسن آن هستند. به تازگی اعلام شده 51 بیمار در کره جنوبی که درمان شده بودند، دوباره به این ویروس مبتلا شده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی (KCDC) اخیرا اعلام کرده که 51 نفر از دئگو و استان جئونسانگنام مدت کوتاهی پس از مرخص شدن از بیمارستان مورد آزمایش کووید-19 قرار گرفتند که نتیجه آن‌ها مثبت بود. به اعتقاد مدیر KCDC، «جونگ یون-کیونگ» به نظر می‌رسد ویروس در بدن این بیماران دوباره فعال شده و افراد پس از مرخص شدن، دوباره به این بیماری مبتلا نشده‌اند. این احتمال وجود دارد که افراد زودتر از زمان استاندارد، از بیمارستان مرخص شده باشند.

مقامات پزشکی اعلام کرده‌اند که تیمی از محققان برای بررسی وضعیت این پرونده‌ها، به دئگو اعزام شده‌اند. ماه گذشته میلادی، یک رسانه در چین گزارش کرد که پزشکان در ووهان چین خبر از ابتلای مجدد 10 درصد بیماران می‌دهند.

کرونا

«وانگ وی»، مدیر بیمارستان تونگجی، جایی که اولین موارد ابتلا به کووید-19 شناسایی شد به CCTV اعلام کرده افرادی که نتیجه تست آن‌ها دوباره مثبت شده، هیچ گونه علائمی نداشتند و افراد نزدیک به آن‌ها نیز به این ویروس مبتلا نشده بودند. در حالی که 80 تا 90 درصد بیماران پس از بهبود اثری از ویروس در بدن خود نشان نداده‌اند، وانگ اعلام کرده بود که تنها در حال بررسی نمونه‌های کوچکی هستند.

روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری، کمیسیونر وزارت بهداشت ایالت نیویوک، دکتر «هوارد زاکر» به پرونده ابتلای دوباره افراد به ویروس کرونا در چین اشاره کرد، البته هشدار داد که هنوز این گزارش مورد تایید قرار نگرفته است.

با انتشار خبر ابتلای مجدد افراد به کرونا در کره جنوبی، مقامات این کشور به دنبال استفاده از مچ‌بندهای الکترونیکی جهت کنترل افراد قرنطینه شده برای کاهش سرعت شیوع کرونا هستند. در حال حاضر هر فردی که وارد کره جنوبی می‌شود، باید تا 14 روز قرنطینه شود.

تا به امروز بیش از 1.4 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان از مرز 82 هزار نفر عبور کرده است. در کره جنوبی 10,384 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 200 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    دولت چین و کره جنوبی موفق ترین عملکرد را داشته اند علت هم این است که تعداد بیمارستان ها از تعداد مبتلایان بیشتر است متاسفانه در یک کار عمدی یا اشتباه مبتدیانه امار بر اساس تعداد گفته می شود امار باید نسبت به جمعیت گفته شود
    ایران 0.07%
    چین 0.005%
    امریکا 0.2%
    راه حل کرونا تقسیم بیماران در بین بیمارستان های کشور و غلبه بر مشکل فشار بر کادر پزشکی است

  • pylordvader
    pylordvader | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    راست میگی از msnbc , cnn مطلب بزار

  • pylordvader
    pylordvader | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    منبع فاکس نیوز ? ? ?
    مثل اینه سی ان ان منبع بزند کیهان ? ? ?
    خدایا بسه ....

مطالب پیشنهادی