ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

«ماه صورتی» آسمان را در بحبوحه کرونا روشن کرد [تماشا کنید]

شب گذشته و بامداد امروز «ماه صورتی» آسمان زمین را در پدیده ای نادر که به تولد دوباره و پایان دنیا ربط داده شده روشن کرد. ماه صورتی چیست؟ ماه صورتی (Pink Moon) پدیده نادری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

شب گذشته و بامداد امروز «ماه صورتی» آسمان زمین را در پدیده ای نادر که به تولد دوباره و پایان دنیا ربط داده شده روشن کرد.

ماه صورتی چیست؟

ماه صورتی (Pink Moon) پدیده نادری است که با رخ دادن چندین پدیده فضایی به طور همزمان اتفاق می افتد. ماه صورتی نوعی «ابرماه» (Supermoon) است و زمانی رخ می دهد که ماه جدید یا ماه کامل در کمترین فاصله از زمین قرار می گیرد. به گفته ناسا، ماه صورتی آوریل، بزرگترین ابرماه سال جاری میلادی است.

سرخ پوستان بومی آمریکا این پدیده را با توجه به گلی به نام «فلوکس وحشی زمینی»، ماه صورتی نام گذاری کردند. این گل وحشی بومی شرق آمریکاست و با شروع فصل بهار شکوفه می دهد. سرخ پوستان معتقد بودند این پدیده نوید دهنده تولد دوباره و پوست اندازی است و پس از ماه های سرد و تاریک زمستان، روزهای روشن تر از راه می رسند.

با اینکه برخی از مردمان باستانی ماه صورتی را به شکوفه دادن گل های زیبا ربط داده اند، برخی از قوم ها اعتقاد داشتند این پدیده نشان دهنده پایان دنیاست.

در ادامه تصاویر این پدیده را در شهرهای مختلف دنیا می بینید:

لندن
نیویورک
ماه صورتی آوریل 2020
استون هنج
برج شارد لندن
ایرلند
آلمان
ایتالیا
روسیه
آمریکا
آلمان
مقدونیه
اکراین
شیلی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی