ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

این ساعت مچی مخصوص بوگاتی شیرون درون خود یک موتور 16 سیلندر دارد [تماشا کنید]

تصور کنید آنقدر ثروتمند شده اید که در گاراژ چند میلیون دلاری خود یک دستگاه بوگاتی شیرون هم دارید؛ روز تولدتان نزدیک است و به همین مناسبت می خواهید برای خودتان ساعتی بخرید که با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

تصور کنید آنقدر ثروتمند شده اید که در گاراژ چند میلیون دلاری خود یک دستگاه بوگاتی شیرون هم دارید؛ روز تولدتان نزدیک است و به همین مناسبت می خواهید برای خودتان ساعتی بخرید که با شیرون ست باشد.

اگر روزی در رویاهای خود در شرایطی مشابه قرار گرفتید، می توانید روی ساعت جدید شرکت جواهرسازی یاکوب اند کو (Jacob & Co) حساب باز کنید. این ساعت فوق العاده منحصر به فرد بوگاتی شیرون توربیلون (Bugatti Chiron Tourbillon) نامگذاری شده و برای خرید آن باید 280 هزار دلار پرداخت کرد!

ساعت مچی مخصوص بوگاتی شیرون

آنچه که این ساعت مچی را از دیگر ساعت های مشابه متمایز می کند، تعبیه مدل مینیاتوری از موتور 16 سیلندر بوگاتی شیرون داخل آن است. شاید فکر کنید این موتور نقشی صرفا تزئینی دارد، اما باید گفت که برخی اجزای آن واقعا حرکت می کنند. برای اتصال این موتور مینیاتوری و دیگر اجزای اصلی به بدنه ساعت از چهار کمک فنر آبی رنگ استفاده شده است؛ البته مشخص نیست که این کمک فنرها هم عمل می کنند یا خیر.

ساعت مچی مخصوص بوگاتی شیرون

عمر باتری این ساعت 60 ساعت است

برای به حرکت در آوردن اجزای موتور، یک دکمه اختصاصی در نظر گرفته شده است. با فشردن این دکمه، توربوشارژرها وارد عمل شده و حالت دورگیری را شبیه سازی می کنند؛ همچنین میل لنگ نیز به حرکت در آمده و پیستون های ظریف موجود در داخل سیلندرها بالا و پایین می روند! برای هر چه جذاب تر کردن این ساعت، میزان شارژ باتری به وسیله نشان دهنده ای مشابه با آمپر مقدار بنزین نمایش داده می شود.

ساعت مچی مخصوص بوگاتی شیرون

اجزای ساعت زیر شیشه یاقوت کبود محافظت می شوند

ساعت بوگاتی شیرون توربیلون در مجموع 578 قطعه داخلی دارد. به گفته شرکت یاکوب اند کو ساخت این قطعات بیش از یک سال زمان برده است. قاب این ساعت اشرافی دارای ابعادی برابر با 54 در 44 میلی متر بوده و جنسی از تیتانیوم دارد. بندهای پلاستیکی هم با سگک تیتانیومی به هم متصل می شوند. علت استفاه از سگک تیتانیومی این است که در سرعت های بالاتر از 300 مایل (تقریبا 480 کیلومتر)، ساعت از دست راننده باز نشود.

گفتنی است پیش از این نیز شرکت یاکوب اند کو با الگوبرداری از محصولات بوگاتی چند ساعت دیگر تولید کرده، اما هیچ یک از آنها به اندازه مدل اخیر جذاب و ظریف نبوده اند.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، برای خرید ساعت مچی بوگاتی شیرون توربیلون باید 280 هزار دلار کنار گذاشت! برای درک بهتر این رقم بد نیست بدانید مکلارن 720S با قیمتی در همین حدود به فروش می رسد. البته در رویایی که یک بوگاتی 3 میلیون دلاری در گاراژ خوابیده باشد، 280 هزار دلار پول خرد به حساب خواهد آمد!

اگر از رویای خود بیرون بیایید، خواهید دید در دنیای واقعی اصلا امکان خرید این ساعت برای ما وجود ندارد، مگر اینکه ...

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Hani Madani
    Hani Madani | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    ساعت هم نشون میده!؟

  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

    عجججججب چیزیه

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

    ورژن پژو پارس نداره؟ احتمالا قیمتش خیلی بیشتر باشه و شما در رویا هم خساست بخرج بدین ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی