ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانادا
علمی

دولت کانادا استفاده از ماسک را در تمامی پروازها اجباری کرد

دولت کانادا اعلام کرده است که بر اساس قوانین جدید، تمامی مسافرانی که به وسیله هواپیما قصد سفر دارند، تحت هر شرایطی باید از ماسک صورت استفاده کنند. البته بر اساس قوانین جدید، هر نوعی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

دولت کانادا اعلام کرده است که بر اساس قوانین جدید، تمامی مسافرانی که به وسیله هواپیما قصد سفر دارند، تحت هر شرایطی باید از ماسک صورت استفاده کنند. البته بر اساس قوانین جدید، هر نوعی از پوشش صورت پاسخگوست و نیاز نیست حتما از ماسک‌های مخصوص استفاده شود.

این قوانین از ۲۰ آوریل اعمال می‌شود و در پی آن هر شهروندی که قصد پرواز به، از و داخل کانادا را داشته باشد، باید در تمام طول پرواز خود همواره ماسک زده باشد. مقامات رسمی این کشور امیدوارند با اتخاذ تصمیمات سخت‌گیرانه بتوانند با پاندمی ویروس کرونا مقابله کنند. اداره حمل و نقل این کشور نیز اعلام کرده تمامی مسافرانی که داخل هواپیما قرار دارند، باید همواره دهان و بینی خود را پوشانده باشند.

کانادا

این قوانین رفت و آمد در داخل خود فرودگاه، ایستگاه‌های غربال‌گری برای سنجش دمای عمومی بدن در ورودی و خروجی سالن‌ها و هرجا که جمعیت وجود دارد را نیز شامل می‌شود. البته در قوانین وضع شده اصراری به استفاده از ماسک جراحی نیست و بر اساس تابلوهای اطلاعاتی که در فرودگاه‌ها نصب شده، می‌توان گفت یک روسری یا تیشرت تا زده شده نیز برای پوشاندن بینی و دهان مسافران کفایت می‌کند.

مسافرانی که نتوانند پوشش مناسب داشته باشند، امکان ورود به هواپیما و سالن فرودگاه را نخواهند داشت و حتی ممکن است تا ۵ هزار دلار کانادا نیز جریمه شوند. اصرار مقامات کانادایی به پوشیدن ماسک یک تغییر ۱۸۰ درجه‌ای نسبت به چند ماه گذشته به حساب می‌آید. تا پیش از این بسیاری از سازمان‌های بهداشتی در نیم‌کره غربی از ناکارآمدی ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا صحبت می‌کردند.

البته کشورهای دیگر نیز چنین رویه‌ای را پیش گرفته‌اند. برای مثال حضور در تمامی تجمعات در نیویورک و نیوجرسی باید با ماسک باشد. کمپانی والمارت پوشیدن ماسک را برای تمامی کارمندان اجباری کرده و به مشتری‌ها نیز پیشنهاد می‌کند از ماسک استفاده کنند. در هر صورت به نظر می‌رسد بخشی از آغاز سومین دهه از قرن ۲۱ را باید ماسک بزنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی