ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییرات اقلیمی
علمی

سازمان ملل متحد: با تغییرات اقلیمی باید مشابه ویروس کرونا مقابله کرد

کشورهای مختلف در سراسر جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند و سعی می‌کنند وضعیت را به حالت عادی بازگردانند. حالا به تازگی سازمان ملل متحد به کشورها اعلام کرده که باید با تغییرات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

کشورهای مختلف در سراسر جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند و سعی می‌کنند وضعیت را به حالت عادی بازگردانند. حالا به تازگی سازمان ملل متحد به کشورها اعلام کرده که باید با تغییرات اقلیمی مانند کرونا مبارزه کنند تا زندگی‌های بیشتری در معرض خطر قرار نگیرد.

بسیاری از کشورها در حال تلاش برای صاف کردن منحنی مربوط به آمار مبتلایان و قربانیان کرونا هستند و سازمان جهانی هواشناسی (WMO) نیز از این فرصت استفاده کرده و کشورها را به مبارزه با تغییرات اقلیمی دعوت کرده. به گفته این سازمان، کشورها در گذشته می‌توانستند زمانی که دما به بالاترین حد خود رسیده بود، در صاف کردن منحنی آن قدم بردارند که چنین اتفاقی رخ نداد و همچنان شاهد افزایش دما هستیم.

به گفته WMO، این روند در آینده ادامه خواهد داشت و شاهد افزایش دمای زمین در سال‌های آینده خواهیم بود. میزان دی اکسید کربن در مقایسه با سال 1970 رشدی 26 درصدی داشته و میانگین دمای جهانی نیز افزایش 0.86 درجه‌ای را تجربه کرده. دمای زمین نسبت به قبل از انقلاب صنعتی، 1.1 درجه افزایش داشته. این افزایش دما زندگی بسیاری از مردم را در معرض خطر قرار داده و افراد به سختی در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند.

تغییرات اقلیمی

با شیوع کرونا بسیاری از مردم قرنطینه شدند و فعالیت‌های صنعتی کاهش پیدا کرد که این موضوع به معنای کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوا در بسیاری از کشورها بود. با توجه به این موضوع، سازمان جهانی به این موضوع اشاره کرده که امسال انتشار دی اکسید کربن 6 درصد کاهش پیدا می‌کند، اما این کاهش موقتی بوده و سال آینده روند عادی خواهد شد.

به گفته WMO، کشورها باید علاوه بر تلاش برای مسطح کردن منحنی کرونا، در زمینه تغییرات اقلیمی نیز مصمم باشند و از افزایش بیشتر دما جلوگیری کنند. همانطور که کشورها با همکاری یکدیگر با شیوع کرونا مبارزه می‌کنند، باید با تغییرات اقلیمی نیز مبارزه کنند، البته این مبارزه نباید کوتاه مدت باشد و باید برای چندین نسل ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی