ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

انتشار گزارش مالی فصلی مایکروسافت؛ تاثیر حداقلی کووید ۱۹ بر کسب و کار

روز گذشته گزارش مالی فصلی مایکروسافت برای سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۰ منتشر شد که خبر از درآمد ۳۵ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۰.۸ میلیارد دلاری در این بازه می دهد. براین اساس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

روز گذشته گزارش مالی فصلی مایکروسافت برای سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۰ منتشر شد که خبر از درآمد ۳۵ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۰.۸ میلیارد دلاری در این بازه می دهد. براین اساس درآمدهای مایکروسافت در فصل گذشته ۱۵ درصد رشد و سود خالص آن ۲۲ درصد افزایش را نسبت به سال قبل داشته است و آنطور که این شرکت اعلام کرده کووید ۱۹ کمترین تاثیر را روی درآمدهایش داشته است.

البته مایکروسافت خاطرنشان کرده که در هفته های آخر فصل گذشته که به ۳۱ ماه مارس منتهی می شود، معاملات مربوط به اعطای لایسنس های آن خصوصا در کسب و کارهای کوچک و متوسط با افت روبرو شد و درآمدهای تبلیغاتی لینکدین نیز روندی کاهشی داشت.

با این حال به خاطر خانه نشینی مردم و افزایش گرایش آنها به خرید پی سی، ویندوز فروش خوبی را تجربه کرد هرچند که مایکروسافت در این بازه برای تامین قطعات سرفیس و پی سی های ارزان قیمت از چین با مشکل روبرو بود.

اما از دیگر مزایای قرنطینه برای مایکروسافت میتوان به فروش خوب واحد آفیس این شرکت و خدمات مبتنی بر کلاود آن اشاره کرد.

ساتیا نادلا در همین رابطه چنین گفته است:

رشدی که باید در دو سال تجربه می کردیم را در این دو ماه شاهد بودیم. از کار گروهی و یادگیری راه دور، تا فروش و ارائه خدمات مشتریان و زیرساخت های کلیدی مبتنی بر کلاود ما هر روز مشغول همکاری با مشتریانمان هستیم تا به آنها کمک کنیم که خود را با شرایط کنونی وفق دهند.

اما درآمدهای مایکروسافت از واحد سرفیس تنها یک درصد افزایش را در فصل گذشته تجربه کرد؛ احتمالا به این خاطر که مایکروسافت در فصل اخیر هیچ عضو جدیدی را به این خانواده اضافه نکرده است. این شرکت برای حدود شش ماه نسخه به روز شده ای از سرفیس پرو 7، سرفیس لپ تاپ ۳ و سرفیس پرو X را به مشتریانش ارائه کرد و هیچ گزینه ای جدیدی را پیش روی آنها قرار نداد.

ویندوز ۱۰

اکس باکس و گیمینگ هر دو از جمله واحدهای پولساز مایکروسافت در سال قبل بودند و شواهد نشان می داد که در فصل گذشته نیز به خاطر پاندمی کووید ۱۹ و خانه نشینی مردم تقاضا برای این محصولات و خدمات افزایش پیدا کند. با این حال مایکروسافت اعلام کرد که درآمدهای کلی اش از بخش گیمینگ یک درصد کاهش را در فصل اخیر تجربه کرد و بخش محتوایی اکس باکس و خدمات وابسته به آن نیز تنها دو درصد افزایش فروش داشت.

اما درست مانند اغلب گزارش های مالی مایکروسافت، رشد واقعی این شرکت در فصل گذشته نیز مرهون موفقیت های واحد کلاود و آفیس بود. محصولات تجاری آفیس و خدمات مبتنی بر کلاود آن رشدی ۱۳ درصدی را در فصل گذشته تجربه کرد و درآمد این شرکت حتی در بخش محصولات مصرفی آفیس نیز رشدی ۱۵ درصدی داشت. تعداد مشترکان مصرفی آفیس ۳۶۵ در فصل گذشته به رقم ۳۹.۶ میلیون نفر رسید.

درآمدهای مایکروسافت از محصولات سروری و خدمات کلاود نیز رشد سال به سال ۳۰ درصدی را تجربه کرد که این مبلغ بخش اعظمی از درآمدهای فصل اخیر مایکروسافت را به خود اختصاص داد (۱۲.۳ میلیارد دلار).

سال پیش حوالی همین ماه ها بود که مایکروسافت یک تریلیون دلاری شد و با وجود دنیاگیری کووید ۱۹ توانست همچنان در این جایگاه بماند. این بیماری مهلک کمترین اثر را روی درآمدهای فصل سه از سال مالی ۲۰۲۰ مایکروسافت داشت و پیش بینی مایکروسافت برای فصل آینده نیز نشان دهنده رشد درآمدهای آن در بخش های مختلف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی