ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیائومی
تکنولوژی

دفاع شیائومی از جمع‌آوری اطلاعات کاربران: ادعاها سیاه‌نمایی است

دیروز در گزارشی به جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط گوشی‌های هوشمند شیائومی اشاره کردیم، موضوعی که واکنش این شرکت را در پی داشت. بنابر گفته این شرکت چینی، فرایند جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از آن‌ها در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

دیروز در گزارشی به جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط گوشی‌های هوشمند شیائومی اشاره کردیم، موضوعی که واکنش این شرکت را در پی داشت. بنابر گفته این شرکت چینی، فرایند جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از آن‌ها در این گزارش اشتباه بوده و برای کاربران سوءتفاهم ایجاد کرده است.

شیائومی همواره گوشی‌های با ارزش خرید بالا را روانه بازار می‌کند که این موضوع باعث شده فروش محصولات آن در سال‌های اخیر با رشد چشمگیری روبه‌رو شود. با این وجود گزارشی جدید این شرکت را متهم به جمع‌آوری اطلاعات مرورگر کاربران خود کرده که حالا واکنش این شرکت را در پی داشته و اعلام کرده که نحوه برخورد آن با اطلاعات مانند شرکت‌های دیگر است.

تا به امروز سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف تاریخچه مرورگر اینترنت کاربران و همچنین فعالیت آن‌ها در دنیای اینترنت را تحت نظر قرار داده‌اند تا از آن‌ها برای اهداف گوناگون مانند اثربخشی تبلیغات استفاده کنند. این موضوع باعث شده که بسیاری از مرورگرها امکان ردیابی کاربران را مسدود کنند و همچنین حالت ناشناس را به برنامه خود اضافه کنند. با این حال گزارش فوربس نشان می‌دهد که گوشی‌های شیائومی و مرورگر Mint، اطلاعات کاربران را حتی در حالت ناشناس نیز جمع‌آوری می‌کند.

شیائومی

شیائومی امروز نسبت به این گزارش واکنش نشان داده و در حالی که جمع‌آوری اطلاعات کاربران را رد نکرده، از این موضوع خبر داده که برای جمع‌آوری آن‌ها تمام استانداردهای موجود در این صنعت را رعایت کرده تا مطمئن شود که این اطلاعات ناشناس هستند. این شرکت همچنین اعلام کرده که اطلاعات کاربران در سرورهای کشورهای دیگر ذخیره می‌شوند تا ترسی مبنی بر دسترسی دولت چین به آن‌ها وجود نداشته باشد.

بنابر گفته شیائومی، این اطلاعات برای بهینه‌سازی عملکرد مرورگر و بارگذاری سریع‌تر سایت‌ها جمع‌آوری می‌شوند و این روند میان شرکت‌های اینترنتی رایج است. این شرکت همچنین توضیح داده که همگام‌سازی اطلاعات میان مرورگرها به بارگذاری اطلاعات توسط کاربران نیاز دارد، فرایندی که در مرورگرهای دیگر مانند کروم و فایرفاکس نیز شاهد هستیم. شاید این توضیحات منطقی باشد، اما شیائومی توضیحی برای علت جمع‌آوری اطلاعات در حالت ناشناس نداشته است.

شیائومی هم اکنون بروزرسانی برای مرورگرهای اندروید خود عرضه کرده که کاربران با دریافت آن می‌توانند جمع‌آوری یا عدم جمع‌آوری اطلاعات در حالت ناشناس را مشخص کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی