ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوئینگ اولین پهپاد جنگی با قابلیت هدایت توسط هوش مصنوعی را به استرالیا تحویل داد

بوئینگ روز سه شنبه نمونه اولیه پهپاد رزمی خود به نام «Loyal Wingman» را به نیروی هوایی استرالیا تحویل داد. این پهپاد در آینده در کنار جنگنده‌های سرنشین دار پرواز خواهد کرد و هوش مصنوعی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

بوئینگ روز سه شنبه نمونه اولیه پهپاد رزمی خود به نام «Loyal Wingman» را به نیروی هوایی استرالیا تحویل داد. این پهپاد در آینده در کنار جنگنده‌های سرنشین دار پرواز خواهد کرد و هوش مصنوعی را به میدان نبرد خواهد آورد.

«Loyal Wingman» یک پهپاد رزمی با موتور جت پیشرفته است که با همکاری بیش از ۳۵ شرکت استرالیایی از چهار ایالت استرالیا ساخته شده و اولین هواپیمایی است که پس از بالغ بر نیم قرن در این کشور طراحی، مهندسی و تولید شده است.

پهپاد Loyal Wingman

این پهپاد با طول ۱۱.۷ متری، نقش «دوقلوی دیجیتالی» هواپیماهای جنگنده سرنشین دار را بازی می‌کند و در بدنه آن مواد کامپوزیتی پیشرفته به کار رفته و دماغه آن برای قرارگیری محموله‌های مختلف قابل جداسازی است.

پهپاد Loyal Wingman به گونه‌ای طراحی شده تا با پرواز در کنار جنگنده‌های سرنشین دار و بدون سرنشین، توانایی‌های آن‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی و سنسورهای قابل پیکربندی بالا ببرد. شعاع پروازی آن ۳ هزار و ۷۰۴ کیلومتر اعلام شده و به خاطر داشتن عملکردی شبیه به جنگنده‌ها می‌تواند مأموریت‌های رزمی و شناسایی را انجام دهد.

«اسکات موریسون»، نخست وزیر استرالیا می‌گوید پهپاد Loyal Wingman در آینده از جنگنده‌های گرانقیمت F-35 و خلبانان آن‌ها مراقبت خواهد کرد و تولید آن به رشد و پشتیبانی از مشاغل برای عبور از بحران کرونا کمک می‌کند. دولت این کشور ۴۰ میلیون دلار برای توسعه این پهپاد سرمایه گذاری کرده است.

به گفته بوئینگ نمونه اولیه پهپاد Loyal Wingman پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های زمینی و تاکسی، اولین پرواز خود را در سال جاری میلادی انجام خواهد داد. بوئینگ می‌گوید تولید انبوه این هواپیما نیز از اواسط دهه جاری آغاز خواهد شد.

این پهپاد اولین هواپیمای رزمی ساخت استرالیا پس از جنگ جهانی دوم و بزرگ ترین سرمایه گذاری بوئینگ در سیستم‌های بدون سرنشین در خارج از ایالات متحده به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی