ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دروپال
تکنولوژی

دروپال ۹ در راه است؛ چه قابلیت‌هایی به نسخه جدید می‌آید؟

«دروپال» قرار است پلتفرم خود را به‌روزرسانی کند و نسخه ۹ را تا کمتر از یک ماه دیگر به زودی در اختیار کاربران خود قرار دهد. این پلتفرم جدید قرار است چندین لایه جدید در ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۱

«دروپال» قرار است پلتفرم خود را به‌روزرسانی کند و نسخه ۹ را تا کمتر از یک ماه دیگر به زودی در اختیار کاربران خود قرار دهد. این پلتفرم جدید قرار است چندین لایه جدید در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد که استفاده از آن را در وب سرورهای ویندوز بهبود می‌بخشد.

دروپال یک پلتفرم مدیریت محتواست که از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد. این پلتفرم برای پایه زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده و کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. البته استفاده از این پلتفرم تا سال ۲۰۰۳ آنقدر زیاد نبود تا بتواند توسعه‌دهندگان و کاربران را ترغیب کند. البته این پلتفرم اکنون توسط ۱.۳ میلیون کاربر استفاده می‌شود و ۲.۳ درصد از محتوای اینترنت نیز بر پایه پلتفرم دروپال توسعه داده شده است.

دروپال

نسخه استاندارد این پلتفرم به عنوان هسته دروپال شناخته می‌شود ویژگی‌های کاربردی مناسبی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. از شاخص‌ترین ویژگی‌های پلتفرم مدیریت محتوا می‌توان به منوی ثبت نام کاربران مدرن و ساده، مدیریت منو‌ها، شخصی‌سازی برگه‌ها و فید RSS اشاره کرد. این پلتفرم از تم‌های متنوعی هم پشتیبانی می‌کند و کاربران و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند از تم‌های خودشان بهره ببرند.

نسخه ۹ اما چند ویژگی جدید به دروپال ۸ اضافه می‌کند که مهمترین آن‌ها اضافه شدن لایه پایگاه داده‌های خلاصه و قابلیت اجرا بر وب سرورهای ISS ویندوز هستند. همچنین کاربران ویندوز اکنون ساده‌تر از گذشته می‌توانند به فروم‌های این پلتفرم وارد شوند. نسخه ۹ علاوه بر این لایه پایگاه داده‌های خلاصه را گسترده‌تر می‌کند تا توسعه‌دهنده دیگر مجبور نباشد کوئری‌های SQL را به عنوان رشته‌های متنی بنویسد. برای این کار دروپال ۹ از «PHO Data Objects» بهره می‌برد تا پایگاه داده را خلاصه‌تر کند.

دروپال ۹ اکنون آخرین مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد و قرار است سوم ماه ژوئن امسال در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی