ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاثیر کرونا بر بازار مشاغل؛ نیمی از شرکت‌های بزرگ فناوری همچنان نیرو استخدام می‌کنند

سایت Candor که به کارمندان حوزه فناوری برای دریافت دستمزد منصفانه کمک می‌کند، با بررسی داده‌های ۷ هزار شرکت دنیا متوجه شد که ۴۶ درصد آن‌ها همچنان در دوران کرونا کارمند جدید استخدام می‌کنند، ۲۱ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

سایت Candor که به کارمندان حوزه فناوری برای دریافت دستمزد منصفانه کمک می‌کند، با بررسی داده‌های ۷ هزار شرکت دنیا متوجه شد که ۴۶ درصد آن‌ها همچنان در دوران کرونا کارمند جدید استخدام می‌کنند، ۲۱ درصد در حال کاهش نیرو هستند و ۳۲ درصد استخدام نیروی جدید را متوقف کرده‌اند. سایت Indeed نیز داده‌های تازه‌ای در مورد آگهی‌های استخدام منتشر کرده است.

در مجموع ۴۲.۵ درصد از شرکت‌های فعال در حوزه کسب و کار به مصرف کننده (B2C) در حال کاهش نیرو بوده و تنها ۳۶.۶ درصد از شرکت‌هایی که نیروی جدید استخدام می‌کنند از نوع B2C هستند. شرکت‌های فعال در زمینه بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی، آموزش، تجارت الکترونیک و مارکت پلیس‌ها استخدام را متوقف کرده‌اند.

تاثیر کووید ۱۹ بر بازار شغلی دنیا

استخدام نیروی جدید در ۴۶ درصد از شرکت‌های حوزه فناوری به خاطر افزایش بی سابقه کاربران پلتفرم‌های ویدیوکنفرانس مثل Zoom، بیشتر از میزان تعدیل نیرو بوده است. این روند در ۷۵ درصد از شرکت‌های ارسال کالا و لجستیک نیز دیده می‌شود و شرکت‌های یادگیری مجازی، بازی سازی و بیوتکنولوژی به ترتیب ۴، ۱۰ و ۳.۷ برابر بیشتر از میزان اخراج در حال استخدام نیروی جدید هستند.

۱۰ تا ۲۰ درصد از شرکت‌هایی که با مصرف کننده سر و کار دارند در حال کاهش نیرو هستند. شرکت‌های توریستی و ایرلاین‌ها خسارت زیادی دیده‌اند و کمپانی‌های تولید کننده لباس و کفش ۲.۵ برابر بیشتر از میزان استخدام کاهش نیرو داشته‌اند.

تفاوت منطقه‌ای استخدام نیروی جدید

سایت Indeed گزارش می‌کند که آگهی‌های استخدام برنامه نویس نرم افزار ۲۵.۹ درصد، هتل‌ها و توریسم ۶۲.۹ درصد، مراقبت از کودکان ۵۲.۴ درصد، هنر و سرگرمی ۴۶.۷ درصد، بانکی و مالی ۳۵.۸ درصد، کارگران انبار ۳۴.۹ درصد، پرستاری ۲۳.۷ درصد و داروخانه ۱۵.۳ درصد کاهش داشته‌اند. سایت Indeed می‌گوید آگهی‌های استخدام این سایت در مارس ۲۰۲۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۳۰.۸ درصد کاهش داشته‌اند.

حدود ۴۰ درصد از شرکت‌هایی که هنوز کارمند جدید استخدام میکنند، در ایالات متحده آمریکا واقع شده‌اند و ۲۷.۷ درصد از شرکت‌های آمریکایی در حال تعدیل نیرو هستند. از هر پنج شرکت واقع در سیلیکون ولی، یکی در حال کاهش نیرو است. در بریتانیا ۴۱.۴ درصد از شرکت‌ها در حال به خدمت گرفتن کارمند جدید هستند و ۲۱.۷ درصد نیز اخراج کارمندان را در پیش گرفته‌اند.

آگهی‌های استخدام سایت Indeed نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل کاهش داشته است.

کاهش استخدام کارمند جدید در بقیه کشورها نیز دیده می‌شود. نیوزلند به خاطر اقدامات به موقع برای پیشگیری از ورود کرونا به این کشور و موارد ابتلای کم، مورد تحسین قرار گرفته ولی آگهی‌های استخدام آن به طور قابل توجهی کاهش داشته‌اند. آگهی‌های استخدام کشورهای انگلستان، کانادا، استرالیا و ایرلند در سایت Indeed تا تاریخ ۱۰ آوریل بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.

بخش خصوصی و دولتی به یک میزان کاهش نیرو را تجربه می‌کنند، ولی شرکت‌های دولتی با نرخ آهسته تری (۳۱.۸۵ درصد) نسبت به شرکت‌های خصوصی (۴۲.۶۸ درصد) نیروی جدید جذب می‌کنند.

داده‌ها نشان می‌دهند که شرکت‌های کوچک تر و جوان تر در دوران کرونا نیروی بیشتر و شرکت‌های آموزشی و دولتی نیروی کمتری جذب می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی