ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۲
تکنولوژی

نام و مشخصات فنی هر ۴ عضو خانواده آیفون ۱۲ فاش شد

با نزدیک شدن به شهریور، نرخ انتشار اخبار پیرامون آیفون نیز بالا می‌رود. آخرین خبری هم که در این رابطه منتشر شده، نام اعضای خانواده بعدی آیفون را فاش می‌کند. به نظر می‌رسد اپل قصد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

با نزدیک شدن به شهریور، نرخ انتشار اخبار پیرامون آیفون نیز بالا می‌رود. آخرین خبری هم که در این رابطه منتشر شده، نام اعضای خانواده بعدی آیفون را فاش می‌کند. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد ۴ مدل آیفون ۱۲ را به بازار ارائه کند: آیفون ۱۲ و ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس.

اجازه دهید از اولین و ارزان‌تر عضو این خانواده ۴ نفره شروع کنیم. آیفون ۱۲، ۴ گیگابایت رم خواهد داشت و از یک پنل ۵.۴ اینچی OLED بهره می‌برد و به همراه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شود. قیمت پایه فروش این گوشی نیز ۶۵۰ دلار خواهد بود. البته حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۷۵۰ دلار به فروش می‌رود.

آیفون ۱۲ مکس نسخه بزرگتر آیفون ۱۲ خواهد بود و تنها در ابعاد نمایشگر با نسخه کوچکتر خود تفاوت دارد. این نسخه ۶.۱ اینچی بوده و با قیمت پایه ۷۵۰ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۸۵۰ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. در ابتدا قرار بود اپل نام این گوشی را پلاس بگذارد، ولی به دلیل عدم تقارن اسمی میان دیگر محصولات، نام مکس را برای این گوشی انتخاب کرد.

آیفون ۱۲

پس از این دو، آیفون‌های پرو را داریم. نسخه‌های پرو و پرو مکس، هر دو با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد اپل بالاخره از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی دل کنده و نسخه‌های پایه تمامی گوشی‌های خود را با ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه می‌کند. قیمت‌ها اما همچنان بی‌تغییر باقی می‌ماند و قیمت‌ آیفون ۱۲ پرو از ۱۰۰۰ دلار شروع شده و به ازای دو برابر شدن حافظه داخلی، ۱۰۰ دلار گران می‌شود.

آیفون ۱۲ پرو مکس نیز از ۱۱۰۰ دلار آغاز شده و مشابه نسخه کوچکتر خود با هر پله افزایش حافظه داخلی، ۱۰۰ دلار به قیمت آن افزوده می‌شود. تفاوت این دو اما در ابعاد نمایشگرها و ظرفیت باتری‌هاست. آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی سوپر رتینا XDR با عمق رنگ ۱۰ بیتی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی به بازار عرضه می‌شود. در حالی که ابعاد نمایشگر این نسخه ۱۲ پرو مکس، ۶.۷ اینچی و با همین مشخصات خواهد بود.

البته به نظر می‌رسد اپل اجازه نخواهد داد کاربران همواره از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی استفاده کند و احتمالا برای مدیریت باتری تنها در برخی مواقع اجازه استفاده از نرخ رفرش بالا را به کاربر می‌دهد. دوربین‌های مدل‌های پرو همچنان ۳ گانه بوده، ولی اسکنر لایدار آن را همراهی می‌کند تا واقعیت افزوده با کیفیت بیشتری برای کاربران نمایش داده شود. وجه مشترک تمامی این ۴ گوشی، چیپست A14 اپل است که بر پایه لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌شود.

زمان عرضه این خانواده آیفون ۱۲ اپل نیز همان شهریور عنوان شده ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا با چند ماه تاخیر به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali Shefi
    Ali Shefi | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خبری از تایپ سی نیست

  • pesar
    pesar | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    الان چیدمان دوربین همینجوری که تو عکس هست تایید شده؟؟

    • Ali Shefi
      Ali Shefi | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

      نه اینا مدلای ساخته شده توسط طراحاست

  • sajad.dh
    sajad.dh | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    اگر مشکلات این نسل رو نداشته باشه و اونا رو حل کرده باشن حتما این گوشی رو میخرم

    • silent_eagle
      silent_eagle | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

      مشکلات این نسل چی بودن ؟

مطالب پیشنهادی