ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ پنل نمایشگر آیفون‌های ۱۲ پرو و پرو مکس را تامین می‌کند

یکی از سوالاتی که همواره پیرامون آیفون‌های جدید پرسیده می‌شود، تامین‌کننده پنل‌های اولد آن‌هاست. پیش از این گفته می‌شد اپل دیگر با سامسونگ کار نخواهد کرد و سفارشات خود را به ال جی و BOE ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

یکی از سوالاتی که همواره پیرامون آیفون‌های جدید پرسیده می‌شود، تامین‌کننده پنل‌های اولد آن‌هاست. پیش از این گفته می‌شد اپل دیگر با سامسونگ کار نخواهد کرد و سفارشات خود را به ال جی و BOE می‌دهد. با این حال امروز مشخص شده که سامسونگ پنل‌های آیفون‌های سری پرو امسال را تامین می‌کند.

کمپانی سامسونگ احتمالا با کیفیت‌ترین پنل‌های اولد دنیا را می‌سازد و به همین دلیل اپل به سادگی دست از سر این کمپانی کره‌ای بر نخواهد داشت. از طرفی به دلیل فروش بسیار بالای آیفون‌ها، سامسونگ هم از این معامله سود می‌کند. البته در این بین دو کمپانی ال جی و BOE نیز سامسونگ را در تامین پنل‌های اولد آیفون‌های ۲۰۲۰ همراهی می‌کند.

سامسونگ

گفته می‌شود اپل امسال قصد دارد ۴ آیفون را روانه بازار کند. دو مدل آیفون ۱۲ و ۱۲ مکس که نام پرو را یدک نمی‌کشند، از پنل‌های اولد ۶۰ هرتزی ساخت دو کمپانی ال جی و BOE بهره می‌برند، در حالی که دو مدل ۱۲ پرو و پرو مکس از پنل‌های اولد ۱۲۰ هرتزی ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند. بدین ترتیب اپل می‌تواند هزینه اضافی پنل‌های گران‌قیمت‌تر را از طریق قیمت بالای آیفون‌های سری پرو جبران کند.

پنل‌هایی که سامسونگ در اختیار اپل قرار می‌دهد از فناوری Y-OCTA اولد بهره می‌برند که با حذف یک لایه نازک از میان مدار خازنی لمسی و تعبیه مستقیم آن روی شیشه، باعث نازک‌تر شدن پنل شده و به صورت کلی ضخامت آن را کاهش می‌‌دهد. البته سامسونگ پنل‌های اولد LTPO نیز دارد که نرخ رفرش پویا دارند، ولی بر اساس گزارش‌ها، آن‌ها را در اختیار اپل نمی‌گذارد. اگر خاطرتان نیست، پنل‌های LTPO در اپل واچ سری ۵ نیز به کار رفته و قابلیت نمایشگر همیشه روشن را به این ساعت‌های محبوب اضافه کرد.

با این حال تا زمانی که این گوشی‌ها به صورت رسمی معرفی و کالبدشکافی نشده‌اند، نمی‌توان صحت هیچ کدام از اخبار و شایعات منتشر شده را تایید کرد. در نتیجه بهترین کار صبر کردن تا همان شهریور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی