ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات مودم‌های خارجی
تکنولوژی

اسحاق جهانگیری: دوران شیوع کرونا دوران درخشش دولت الکترونیکی بود

معاون اول ریاست جمهوری در مراسم روز جهانی ارتباطات با اشاره به عملکرد دولت الکترونیکی در ایام شیوع کرونا و ذکر مثال مثبتی در این رابطه مانند پرداخت وام یک میلیون تومانی که تماما به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۱

معاون اول ریاست جمهوری در مراسم روز جهانی ارتباطات با اشاره به عملکرد دولت الکترونیکی در ایام شیوع کرونا و ذکر مثال مثبتی در این رابطه مانند پرداخت وام یک میلیون تومانی که تماما به صورت الکترونیکی برگزار شد؛ اعلام کرد که این دوران، دوران درخشش دولت الکترونیکی بوده است.

به گزارش دیجیاتو، «اسحاق جهانگیری» باور دارد در تمام اتفاقاتی که به اسم پساکرونا به آنها نگاه می‌شود،‌ لنگرگاه مهم و اصلی وزارت ارتباطات است که توانسته در این دوران نیز علی رغم مشکلات عملکرد خوبی از خود نشان دهد: «به نظر می‌آید باید برای این اقدامات ۱۰۰ برابر بودجه فعلی سرمایه‌گذاری کرد.» به گفته جهانگیری تا به امروز روی وزارت ارتباطات و اقدامات آن هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که باید این رقم را ده برابر و یا صد برابر کرد تا آینده مطمئن و توسعه یافته‌ای  در کشور داشت.

او با اشاره به این که وزارت ارتباطات از منظر شبکه ملی اطلاعات در دوران کرونا درخشید، گفت: «موضوع بعدی دولت الکترونیکی است ۲۳ پروژه اولویت دار برای این امر طراحی شده است و پایان امسال باید به نتیجه برسد. در هر سه موضوع غربالگری، پرونده سلامت الکترونیکی و شبکه بهداشت و درمان بار اصلی بر شبکه ملی اطلاعات است که در دوران کرونا به کشور کمک شایانی کرد. باید تلاش کنیم دولت الکترونیکی به سرعت تکمیل و حضور مردم در دستگاه های دولتی اندک شود.»

جهانگیری معتقد است که جامعه و جهان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند و آموزش به یک مساله مجازی و هر خانه‌ای تبدیل به مدرسه و دانشگاه شده است: «امروز دغدغه ما این است خانواده‌ای که به این ابزار دسترسی ندارند چطور این بستر برایشان فراهم شود؟ این رخدادها ساده نیست و باید به آن درست فکر کرد. ما باید به سمتی حرکت کنیم که در آینده دچار شکاف در جامعه نشویم.»

او با طرح این پرسش که  اگر در این زمان خدمات پستی، زیرساخت آموزشی و توانمندی در حوزه ارتباطات نبود مگر می‌توانستیم مردم را در خانه نگه داریم؟ اقدامات ضرب‌العجل وزارت ارتباطات در این چند ماه شیوع ویروس کرونا، بسیار خوب ارزیابی کرد. جهانگیری در صحبت‌های خود به اختلاف وزارت ارتباطات و صدا و سیما در آزادسازی باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ نیز اشاره کرد و با انتقاد از عملکرد صدا و سیما پیرامون عدم انتشار اخبار وزارت ارتباطات تاکید کرد که مردم باید همگی در جریان امور قرار بگیرند:

«در حوزه ارتباطات و اینترنت به جهت کمیت مناسب، توانستیم نیاز مردم را تامین کنیم اما به جهت کیفیت در برخی از شهرها مشکلات اینترنت وجود داشت. به همین دلیل نیاز است به سرعت امکاناتی مانند تامین پهنای باند مورد نیاز به وزارت ارتباطات اختصاص داده شود. برداشت من این بود که بتوان اختلاف نظری که در خصوص آزادسازی فرکانس‌ها میان صدا و سیما و وزارت ارتباطات وجود دارد را حل و فصل کنیم. اما نمی دانستیم اختلاف به این حد رسیده که مطالب و خبرهای وزیر ارتباطات منعکس نمی‌شود، مردم باید این خبرها را بشنوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Rahim Parast
    Rahim Parast | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    نه بابا

  • jim kabir
    jim kabir | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کنتور که نداره

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    روی کاغذ آره اما

  • XiiX
    XiiX | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    شما به عنوان وب سایت فناوری نباید این دروغ‌ها رو منتشر کنید. هنوز هم یادمون نرفته که برای همون ثبت نام وام یک میلیونی چه صفهایی تشکیل شده بود. و مشخص نیست چند نفر توی همون صفها مریض شدن و حتی اگر کرونا هم نبود چرا ادعا میکنید که ما در زمینه دولت الکترونیک درخشیدیم ولی مردم برای وام توی صف فیزیکی ایستاده بودند.

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خدایا

مطالب پیشنهادی